دیدار خطیب با جان کری پیش از نشست رم

دیدار خطیب با جان کری پیش از نشست رم
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 18:15

جان كري وزير امور خارجه آمريكا قبل از نشست به اصطلاح " دوستان مردم سوريه " در شهر رم ايتاليا، با " احمد معاذ الخطيب " نماينده ائتلاف مخالفان سوري ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه نگاراني كه وزير امور خارجه آمريكا را در رم همراهي مي كردند، گزارش دادند که جان كري و الخطيب حدود يك ساعت در يكي از هتل هاي شهر رم ايتاليا با يكديگر مذاكره كرده اند.
وزارت امور خارجه آمريكا در صفحه خود در پايگاه تويتر، تصويري از جان كري و مشاورانش را منتشر كرد كه در مقابل معاذ الخطيب و تيم وي نشسته بودند.
جان كري وزير امور خارجه آمريكا ، ويليام هيگ همتاي انگليسي وي، كاترين اشتون مسئول سياست خارجه اتحاديه اروپا و " اريك شواليه " سفير فرانسه در سوريه براي شركت در نشست رم وارد اين شهر شدند و قرار است كه كري و الخطيب امروز نشستي نیز خبري با خبرنگاران داشته باشند.
نمایندگانی از يازده كشور جهان، امروز پنجشنبه در جدیدترین مرحله از نشست های زنجیره ای موسوم به "دوستان مردم سوريه"، این بار در شهر رم ايتاليا گردهم آمده اند. در اين نشست نمايندگاني از آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، ايتاليا، تركيه، مصر، اردن، عربستان، قطر و امارات حضور دارند.
نشست های بی نتیجۀ به اصطلاح "دوستان سوریه" هر از چندی در یکی از پایتخت های آسیایی، اروپایی یا آفریقایی برگزار می شود و تاکنون، جز ادامۀ جنایات تروریست ها بر ضد مردم سوریه و استمرار قتل و ویرانی حاصلی در بر نداشته است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها