مخالفت تونسی‌ها با كنفرانس دوستان سوریه

مخالفت تونسی‌ها با كنفرانس دوستان سوریه
جمعه 5 اسفند 1390 - 17:49

العالم، تونس - رئيس هيأت ملي حمايت از مقاومت عربي و مخالفت با صهيونيسم در تونس تاكيد كرد، مردم تونس از كنفرانس موسوم به دوستان سوريه در اين کشور استقبال نمي كنند.

"احمد الكحلاوي" روز جمعه در گفت وگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: مردم تونس مخالف كنفرانس سوريه در تونس هستند و از آن استقبال نمي كنند زیرا اين كنفرانس براي توطئه بر ضد سوريه است؛ درحالیکه سوریه ميزبان مقاومت است.

الكحلاوي با انتقاد از منصف المرزوقي ریيس جمهوری موقت تونس به علت اخراج سفير سوريه، اين كار را توهين به همه تونسيها دانست و گفت: انقلاب تونس از اين گونه كنفرانسها استقبال نمي كند، و توطئه ضد هيچ ملتي در اين امت عربي را نمي پذيرد؛ آمريكا و انگليس كه ميليونها عرب را كشته اند به اين كنفرانس دعوت شده اند، و وزير خارجه كانادا كه ديروز در فلسطين اشغالي بود امروز براي توطئه بر ضد سوريه و هدف قرار دادن گروههاي مقاومت براي يكسره كردن مسئله فلسطين به اين كنفرانس آمده است.

وی ادامه داد: نقشه كشورهاي شوراي همكاري در اعمال فشار براي اجراي چنين كنفرانسي با هدف ويران كردن سوريه آشكار است؛ آنها در اتحاديه عرب تصميم گرفتند سوريه را محاصره كنند اما اين محاصره شكست خورد، سپس در تلاش براي دعوت به تجاوز نظامي به سوريه به شوراي امنيت رفتند اما به كمك وتوي روسيه و چين شكست خوردند؛ و سپس به مجمع عمومي رفتند و شكست خوردند؛ اكنون نيز به تونس آمده اند و نتيجه اي نخواهند گرفت.

الكحلاوي تاكيد كرد: سوريه به كمك ملت، ارتش و دولت خود پايدار خواهد ماند، و اينها نخواهند توانست آنچه در كشورهاي عربي ديگر انجام دادند در سوريه انجام دهند.

 

24/02 - 14:41



پربیننده ترین خبرها