مفتی سوریه: الخطیب به سوریه بیاید

جمعه 11 اسفند 1391 - 10:19

مفتی اعظم سوریه، ائتلاف مخالفان سوری را به اتخاذ تصمیمی شجاعانه برای بازگشت به کشور به منظور گفت و گو با نظام سوری و به ثمر رساندن تغییر از راه صندوق های اخذ رای فراخواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "احمد بدر الدین حسون" روز پنج شنبه گفت: اگر "معاذ الخطیب" (رئیس ائتلاف مخالفان سوری) از بشار اسد می خواهد تصمیمی جسورانه اتخاذ کند، من هم از الخطیب می خواهم تصمیمی جسورانه و شجاعانه برای بازگشت به سوریه اتخاذ کند.
مفتی سوریه در ادامه با ابراز شگفتی از اظهارات الخطیب در کنفرانس موسوم به دوستان سوریه در رم و درخواست سلاح گفت: مگر الخطیب نشنید که همگان از راه حل سیاسی سخن می گفتند؟ آن ها درباره راه حل سیاسی صحبت می کردند، اما او درباره سلاح حرف می زد.
حسون که در مصاحبه با شبکه "اسکای نیوز" شرکت کرده بود، تاکید کرد: گویی مخالفان متوجه نشده اند که اکنون از آن ها انتظار می رود به سوریه بازگردند و گفت و گو را آغاز کنند و دعوت بشار اسد را غنیمت بشمارند، زیرا او باب آشتی را کاملا را به روی آن ها گشوده است. بنابراین بهتر آن است که برای ایجاد تغییر در کشور به صندوق های رای مراجعه کنیم.
وی افزود: دیگر درخواست سلاح کافی است، شجاع باشید و به کشور بازگردید.
مفتی اعظم سوریه در ادامه خاطر نشان کرد: شکی نیست که برخی از مسئولان در نظام دچار اشتباه شده اند که البته این افراد مورد بازخواست قرار گرفته اند، از آن گذشته اشتباهاتی وجود دارد که به 20 سال پیش باز می گردد و بشار اسد به وجود این اشتباهات اذعان کرده است. اکنون چه باید کرد؟ آیا اشتباه را باید با آتش و گلوله تصحیح کرد؟
وی یادآوری کرد که آن چه در سوریه می گذرد، ناشی از فعالیت عوامل خارجی است و حضور عناصر مسلح از کشورهای مختلف در سوریه، دلیل روشنی بر این حقیقت است.
احمد بدر الدین حسون در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان این که رابطۀ سوریه با ایران، به گرایش های طایفه ای و مذهبی ربطی ندارد، اظهار داشت: روابط سوریه با ایران نشات گرفته از رویکرد جمهوری اسلامی ایران بر ضد استکبار جهانی و دفاع از قدس و فلسطین است.
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها