در همراهی با تروریست ها؛

غرب به ادامه حمایت از کشتار مردم سوریه متعهد شد

غرب به ادامه حمایت از کشتار مردم سوریه متعهد شد
جمعه 11 اسفند 1391 - 10:35

در همراهی با تروریست های چندملیتی حاضر در سوریه، 11 کشور غربی - عربی شرکت کننده در کنفرانس رم، برای حمایت سیاسی و مادی بیشتر از ائتلاف مخالفان سوری به منظور کشتار مردم سوریه، "تعهد" دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، همچنین اتحادیه اروپا نیز در اقدامی مزوّرانه و به بهانه حمایت از غیرنظامیان، تحریم های خود علیه سوریه را به نفع تروریست ها و گروه های مسلح تعدیل کرد و اجازۀ ارسال خودروهای زرهی، تجهیزات نظامی و کمک فنی به این گروه های مسلح را صادر کرد.     
بر اساس این گزارش، وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا، تمدید دوره مجازات های دولت سوریه تا اول ژوئن 2013 را تایید و اعلام کردند که به بازنگری در ساز وکار مجازات ها بر اساس تحولات بحران این کشور ادامه می دهند.
تصمیم به بازنگری در تحریم تروریست های سوریه توسط اتحادیه اروپا، در پاسخ به فشارهای انگلیس و سایر کشورهای غربی - عربی برای اعطای کمک تسلیحاتی به گروه های مسلح تروریستی در حال جنگ با مردم و دولت سوریه، اتخاذ شده است. 
از سوی دیگر ائتلاف مخالفان سوریه، کنفرانسی را که قرار بود روز شنبه در استانبول به منظور انتخاب "رییس دولت موقت" برگزار کنند، به تعویق انداخت.
"سمیر نشار" عضو ائتلاف مخالفان سوریه با اشاره به علت این تاخیر، ادعا کرد: برگزار نشدن این نشست، به خاطر اختلاف نیست، بلکه علت های بزرگتر و مهمتری وجود دارد.
تحلیلگران معتقدند که علت اصلی برگزار نشدن این نشست، تلاش آمریکا و روسیه برای گشودن راهی برای گفت وگو میان حکومت دمشق و مخالفان به منظور تشکیل "دولت انتقالی" باشد که با ایده تشکیل "دولت موقت" مغایرت دارد.  
نمایندگانی از يازده كشور جهان، پنجشنبه (دیروز) در جدیدترین مرحله از نشست های زنجیره ای موسوم به "دوستان مردم سوريه"، این بار در شهر رم ايتاليا گرد هم آمدند؛ در اين نشست نمايندگاني از آمريكا، انگليس، فرانسه، آلمان، ايتاليا، تركيه، مصر، اردن، عربستان، قطر و امارات در کنار سران گروه های مسلح مخالف حکومت سوریه حضور داشتند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها