اعتصاب عمومی بحرینی هابه مناسبت سالگرد اشغال

اعتصاب عمومی بحرینی هابه مناسبت سالگرد اشغال
پنج‌شنبه 24 اسفند 1391 - 10:29

العالم - مردم بحرین با اعتصاب عمومی، خاطره تلخ ورود اشغالگران آل سعود به کشورشان برای سرکوب انقلاب را یادآوری خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این اعتصاب عمومی با هدف ابراز خشم عمومی از ادامه اشغال بحرین توسط نیروهای سپر جزیره به ویژه نیروهای آل سعود و تحت عنوان " کرامت 2 " صورت می گیرد.

مردم مناطق السنابس، سند، مقابه و الدیر شب گذشته با برگزاری تظاهرات، علاوه بر اعلام آمادگی برای شرکت گسترده در این اعتصاب، بر ادامه مقاومت تا اخراج اشغالگران سعودی از کشور تاکید کردند.

تظاهر کنندگان واگذاری حق تعیین سرنوشت به مردم بحرین را خواستار شدند و مخالفت خود را با گفت و گو با رژیم آل خلیفه اعلام کردند.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه به منظور مقابله با فعالیت های اعتصاب عمومی به مناسبت دومین سالروز اشغال بحرین توسط نیروهای سعودی، ضمن اتخاذ تدابیر ویژه ، نفربرهای ضد شورش را به خیابان ها آوردند، گشتی ها را افزایش دادند و مرخصی های نیروهای امنیتی را لغو کردند تا بتوانند با اعتصاب عمومی مقابله کنند.

شیخ "علی سلمان" دبیرکل جمعیت وفاق ملی بحرینی نیز گفت: هیچ تضمینی وجود ندارد که انتصاب ولیعهد در کابینه بتواند به تغییری در کشور منجر شود.

وی با بیان این که دولت تاکنون همه پیشنهادهای مخالفان برای تعیین سازوکارهایی جهت کارامدسازی گفت و گو را رد کرده است خاطر نشان کرد: پیشنهاد های مخالفان متضمن سازوکارهایی برای گفت و گو بود که زمینه ساز اصلاحاتی در خصوص کابینه و نظام انتخاباتی می شد.

شیخ علی سلمان در پایان توقف فوری برخورد وحشیانه نیروهای پلیس با مردم را خواستار شد.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها