با خرید امتیاز پخش بازی های لیگ اسپانیا صورت می گیرد

تلاش شبکه الجزیره برای بازگشت به خانه های مردم

تلاش شبکه الجزیره برای بازگشت به خانه های مردم
جمعه 16 فروردين 1392 - 16:34

الجزیره روز به روز تعداد بیشتری از بینندگانش را از دست می دهد و برخی آمارهای منتشر شده حکایت از آن دارد که این رقم چیزی نزدیک به 80درصد بوده و اکنون این شبکه تنها شش میلیون بیننده دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گزارش های منتشره در غرب حاکی از آن است که شبکه الجزیره قطر درپی خرید امتیاز پخش مسابقات لیگ برتر اسپانیا به ارزش 600 میلیون دلار است تا شاید از رهگذر بتواند بار دیگر جای پایی در خانه های مردم پیدا کند.
کارشناسان سیاسی معتقدند که افزایش انتقادات از شبکه الجزیره به علت نحوه پوشش خبری تحولات در منطقه خاومیانه باعث کاهش بینندگان این شبکه شده است و مسئولان الجزیره برای بهبود وجهه این شبکه مصمم به خرید امتیاز پخش مسابقات لیگ برتر اسپانیا هستند.
کارشناسان غربی معتقدند که هدف قطر از سرمایه گذاری کلان در زمینه هائی مانند ورزش افزایش نفوذ سیاسی و رسانه ای خود در جهان است . 
سرمایه گذاری قطر بیشتر نتایج منفی داشته به عنوان مثال سرمایه گذاری قطر در فرانسه و انگلیس با اعتراضات مسئولان و مردم این دو کشور مواجه شده است .
کارشناسان سیاسی بر این باور هستند تعداد بینندگان شبکه الجزیره در کشورهای عربی به علت متهم شدن این شبکه به طرفداری از اخوان المسلمین کاهش یافته است به نحوی که از تعداد بینندگان برنامه های ورزشی الجزیره نیز کاسته شده است .
مؤسسه تحقیقاتی مارکت کونسیل به تازگی در گزارشی اعلام کرد که درصد بینندگان شبکه الجزیره در تونس از 7 / 10 درصد به 8 / 4 درصد در سال 2012 کاهش یافته است و این شبکه جزء 10 شبکه پربیننده در مصر نیست .
مرکز تحقیقاتی و تبلیغاتی تونس (C3) هم اعلام کرد که فقط برنامه های ورزشی شبکه الجزیره جزء شبکه های پربیننده در تونس است . 
گزارش هائی نیز حاکیست که مردم تونس نسبت به گزارشگران الجزیره احساس تنفر می کنند و گروهی از مردم این کشور پس از ترور "شُکری بلعید" مخالف تونسی شعارهائی در محکومیت طرفداری الجزیره از گروه های تندرو اسلامگرا که عامل این ترور شمرده می شوند، سر دادند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها