نامزدهای انتخاباتی عراق به مرگ تهدید شدند

نامزدهای انتخاباتی عراق به مرگ تهدید شدند
دوشنبه 19 فروردين 1392 - 19:48

العالم، بغداد - همزمان با افزایش تبلیغات انتخابات شوراهای محلی عراق، گروه های مسلح در استان های الانبار، موصل و صلاح الدین، نامزدهای انتخاباتی را به ترور تهدید کردند.

"اسامه السعیدی" استاد حقوق در دانشگاه المستنصریه عراق در گفتگو با شبکه العالم تصریح کرد:  اقدامات خشونت بار گروه های مسلح در برخی از استان ها با هدف ایجاد ناامنی، بی ثباتی، حذف فیزیکی و کنار زدن برخی نامزدها از عرصه انتخابات انجام می گیرد.
انتخابات شوراهای محلی عراق بیستم ماه میلادی جاری برگزار می شود؛ این در حالی است که حمایت های مالی خارجی از برخی گروه های سیاسی و شخصیت های عراقی این روزها در این کشور به موضوع اصلی اخبار شده است.
تحلیلگران دراین راستا به نقش ترکیه، عربستان و قطر برای تغییر موازنه میان گروه های سیاسی و تغییر نتایج انتخابات با حمایت مالی از برخی گروه ها و شخصیت های عراقی اشاره می کنند.
از سوی دیگر، "جمعه العطوانی" عضو ائتلاف ملی عراق درباره دخالت های قطر در منطقه، گفت: قطر امروز مجری پروژه صهیونیسم و آمریکا در منطقه است.
عطوانی با اشاره به اظهارات رئیس پیشین سازمان جاسوسی اسرائیل افزود: قطر با اجرای پروژه آمریکا در منطقه بیش از دولت های پیشین آمریکا به اسرائیل خدمت می کند.
این در حالی است که نوری مالکی نخست وزیر عراق، راه حل بحران های سیاسی دشوار کنونی این کشور را انتخابات زودهنگام و روی کار آمدن «دولت اکثریت» در عراق دانسته است.
پیش بینی ها نشان می دهد که با وجود تلاش های داخلی و منطقه ای برای تغییر نتایج انتخابات شوراهای عراق، احزاب و شخصیت های مورد حمایت خارجی نمی توانند پیروز این انتخابات شوند.

 07 - 19:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها