کاش به جای مرسی، شفیق را انتخاب می کردیم

کاش به جای مرسی، شفیق را انتخاب می کردیم
شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 18:14

یکی از رهبران تشکل "الدعوه السلفیه" مصر گفت: اگر می دانستیم محمد مرسی پای شیعیان را به مصر باز می کند، احمد شفیق را به عنوان رئیس جمهور انتخاب می کردیم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شیخ احمد فرید، از رهبران تشکل "الدعوة السلفیه" مصر گفت: حزب حاکم" آزادی و عدالت"، شاخه سیاسی اخوان المسلمین و محمد مرسی برخلاف توافق پیشین با سلفی ها مبنی بر "خط قرمز بودن تشیع" حرکت می کنند.

 

وی این اظهارات را در حاشیه کنفرانس روز پنج شنبه گروه های سلفی در مسجد "الجمعیه الشرعیه" شهر کفر شیخ، با عنوان " شیعیان دشمن هستند، از آنها برحذر باشید"، مطرح کرد.
شمار زیادی از رهبران و اعضای ارشد تشکل " الدعوه السلفیه" و حزب سلفی" النور" مصر در این کنفراس شرکت کردند.

 

پایگاه اینترنتی "بوابة الأهرام" مصر به نقل از فرید نوشت: مسئولان مصر باید از گسترش بی حجابی و شرک و حضور گردشگران ایرانی جلوگیری؛ و با گسترش "موج تشیع" مقابله کنند.
شیخ عصام زکی، یکی دیگر از رهبران "الدعوه السلفیه" نیز در این کنفرانس با اشاره به آنچه آن را "هجمه شدید به صحابه و عایشه"، نامید، مسلمانان را امت برگزیده و بهترین خلق خدا دانست و مذهب تشیع را به مخالفت با تعالیم رسول اکرم (ص) و ناسزاگویی به صحابه متهم کرد.

 

خاطرنشان می‌شود، مسئله برقراری رابطه بین ایران و مصر خشم جریان سلفی را که در موارد متعددی با اخوان المسلمین اختلاف دارد، برانگیخته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها