"ارتش مردمي عشاير" به كمك دولت عراق مي شتابد

شنبه 7 ارديبهشت 1392 - 23:05

در پی اعلام تشكيل "ارتش عشاير" در محل تحصن در استان الانبار در غرب عراق، اهالي شهرهاي جنوبي و مركزي عراق، خشم و اعتراض خود را به اين مساله اعلام كردند و درباره بازگشت برخي از افسران گارد رياست جمهوري منحل شده و عناصر بعثي و عناصر سازمان اطلاعات رژيم سرنگون شده بعث و نيز عناصر تشكيلات تروريستي " طريقت نقشبنديه " و اعضاي تشكيلات وهابي موسوم به " دولت اسلامي عراق" به ارتش عشاير هشدار دادند.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري العالم به نقل از "نهرين نت " در پي آن ، شبكه ماهواره اي "الانوار 2 " شب گذشته، تبليغات خود را ضد اعلام تشكيل "ارتش عشاير" آغاز و خاطرنشان كرد كه فتواي عبدالملك السعدي روحاني اهل تسنن مقيم اردن كه تشكيل اين ارتش را مجاز بر شمرده، تحت تاثير و نفوذ سازمان اطلاعات قطر صادر شده است.

بر اساس اين گزارش، شخصي به نام "خميس الخنجر" در امان پايتخت اردن ميزبان وي بوده است كه اين شخص از نزديكان به رژيم سرنگون شده صدام و نماينده سازمان اطلاعات قطر در امور عراق است.

 

شبكه ماهواره اي الانوار 2 به بيانيه اي كه " عبدالملك السعدي " روز سه شنبه گذشته صادر كرد و طي آن از تحصن كنندگان در الحويجه خواست كه "زمین را زير پاي نيروهاي عراقي به آتش بكشند"، اشاره كرد.

دراين بيانيه اعلام شده است كه اين فتوا از طرف يك روحاني ميانه رو صادر مي شود؛ اين درحالي لست كه وي تحريك كننده افراد به مشاركت در اقدامات تروريستي به شمار مي رود.

 

شبكه الانوار-2 دوشنبه شب به مدت 5 ساعت متوالي (از ساعت يك و نيم بامداد) به پخش پيام هاي فوري و تلگرافي از صدها عشاير عراقي در جنوب و مركز عراق اقدام كرد كه طي آن روساي عشاير جنوب و مركز عراق ، بيانيه شيخ عبدالملك السعدي و فتواي وي درباره تشكيل " ارتش عشاير " را محكوم كردند و اين ارتش را ارتشي بعثي توصيف كردند كه از عناصر بعثي فدائي صدام و افسران گارد رياست جمهوري سابق و تشكيلات تروريستي طريقت نقشبنديه و تشكيلات دولت به اصطلاح "اسلامي عراق" تشكيل شده است.

آن ها از آمادگي خود براي به خدمت گرفتن افراد عشاير و قبايل خود در ارتشي مردمي به منظور حمايت از نيروهاي مسلح عراقي و مقابله با ارتش عشاير كه تهديد كرده است به سمت بغداد حركت خواهد كرد، خبر دادند.

 

روساي و اعضاي عشاير عراقي از دولت عراق خواسته اند كه شرايط جذب داوطلبان براي تشكيل ارتش مردمي از عشاير جنوب و مركز را براي مقابله با اين طرح نظامي - طايفه اي فراهم كند؛ طرحي كه سازمان هاي اطلاعات سعودي و قطر براي ايجاد فتنه طايفه اي و تجزيه عراق در آن مشاركت دارند.

روساي و اعضاي عشاير عراقي همچنين در پيام هايشان، حمايت خود را از روند سياسي و دولت مالكي در مقابله با عناصر تروريستي اعلام كردند و همچنين از مسئولان خواستند كه دستوري مبني بر بازداشت " سران فتنه " امثال سعيد الرافعي و رافع الرفاعي مفتي عراق و شيخ عبدالمنعم البدراني كه از آن به عنوان مزدور موساد اسرائيل نام برده اند، صادر كنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها