سرابی به نام "صلح عربی- اسرائیلی"

سرابی به نام
چهارشنبه 11 ارديبهشت 1392 - 23:11

غزه، العالم - تحليلگر مسائل سياسي فلسطين، طرح موسوم به "صلح عربي" را سرابي توصيف كرد كه برخي از نظام هاي عربي براي خلاصي از مشكلات قضيه فلسطين به دنبال آن هستند.

"مصطفي الصواف" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبكه خبري العالم، تصریح کرد: نزاع و درگيري با رژيم اشغالگر اسرائيل بر سرِ زمين، نيست بلكه بر سرِ هویت است.

وي با اشاره به عقب نشيني اتحاديه عرب از طرح به اصطلاح "صلح عربي" كه كميته اي وابسته به سران عرب آن را مطرح كرده است، افزود: نمي توان مسئولان عرب را خيلي سرزنش كرد، بلكه بايد طرف فلسطيني را ملامت کنیم كه خود را نماينده مشروع ملت فلسطين مي داند، در حالي كه چنین جایگاهی ندارد.

 

تحلیلگر فلسطینی تاكيد كرد: در طرح به اصطلاح "صلح عربي" قضاياي بسياري گنجانده شده است كه ملت فلسطين آن را قبول ندارد و در اصل مردود است و اين طرح نيز مانند بسياري ديگر از طرح هايي كه قضيه فلسطين را هدف قرار داد، با گذشت زمان فراموش خواهد شد.

الصواف خاطرنشان كرد: اين طرح كه امروزه در واشنگتن مطرح مي شود، طرحي است كه محمود عباس آن را در مجمع عمومي سازمان ملل مطرح كرد و وي اولين كسي بود كه از تبادل اراضي با صهیونیست ها  سخن گفت.

 

وي ادعاهاي رئيس رژيم صهيونيستي درباره اين طرح را تكذيب كرد و گفت: درگيري با رژيم صهیونیستی بر سرِ زمين نيست، بلكه بر سرِ ماهيت و هویت است، زيرا رژیم اسرائيل رژيمي غاصب است كه در سرزمين فلسطيني ها تشكيل شده و حقوق ملت فلسطين را نقض كرده است.

الصواف تاكيد كرد: سردمداران عرب و آمريكا بخواهند یا نخواهند، رژيم اشغالگر اسرائيل رو به زوال است و اين رژيم در نهايت از بين خواهد رفت و ما به اين مساله باور داريم .

 

وي با اشاره به این که طرح به اصطلاح صلح عربي اجرايي نخواهد شد، گفت: سستي و ضعف كشورهاي عربي و اسلامي ديري نخواهد پائيد و مادامي كه ملت فلسطين به مقاومت پايبند باشد، اين وضعيت تغيير خواهد كرد.

سياستمدار فلسطيني تاكيد كرد: تا زمانی که مردم فلسطين به مقاومت پايبند هستند و در مقاومت خود از حمايت و پشتيباني ملت هاي عربي و اسلامي برخوردارند، هيچ يك از اين راهكارهاي سازش و تسلیم به واقعيت تبديل نخواهند شد.

15:46         05/01/

پربیننده ترین خبرها