شیوه‌های کاخ‌سفید در جنگ سوریه

شیوه‌های کاخ‌سفید در جنگ سوریه
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1392 - 22:29

یکی مسؤول آمریکایی اذعان کرد، کاخ سفید شیوه هایی را برای حمایت از گروه های مسلح در سوریه دارد که در صحنه درگیری ها در این کشور مؤثر است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "جای کارنی" سخنگوی کاخ سفید گفت : ما حمایت های خود از مخالفان سوری را افزایش می‌دهیم، و پیوسته برنامه حمایت از آنها را بازنگری می کنیم.
کارنی افزود : آمریکا با متحدان و شرکای خود برای حمایت از مخالفان سوری همچنان در تماس است .
روزنامه واشنگتن پست نیز نوشت که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در چند هفته آینده تصمیمی مبنی بر مجهز کردن مخالفان سوری به سلاح های کشنده اتخاذ خواهد کرد .
این در حالی است که نتایج یک نظرسنجی حاکی از مخالفت اکثریت مردم آمریکا با دخالت دولت واشنگتن در بحران سوریه است.
"پاتریک وینتریل" دستیار سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که موضوع سوریه در صدر مسائل مورد مذاکره بین جان کری وزیر امور خارجه این کشور و مسؤولان روس در مسکو درهفته آینده خواهد بود .
واشنگتن پست به نقل از یک مسؤول ارشد آمریکایی نوشت: اوباما در چند هفته آینده تصمیمی درخصوص مجهز کردن مخالفان سوری با سلاح های کشنده خواهد گرفت.
این مسؤول آمریکایی افزود : دولت آمریکا بر حمایت های خود می افزاید و شیوه هایی را برای حمایت از مخالفان سوری درپیش گرفته است، که این شیوه‌ها در درگیری های میدانی سوریه مؤثر است .
این مسؤول آمریکایی خاطرنشان کرد: اوباما از گزینه عملیات نظامی صرف نظر نکرده است .
روزنامه ایندیپندنت نیز در این راستا مقاله ای را با عنوان " اعتقاد به ارتش شورشیان ، اوباما را به انتخاب گزینه مسلح کردن مخالفان ترغیب می کند " منتشر کرد .
این روزنامه نوشت : دولت اوباما مساله مجهز کردن مخالفان سوری به سلاح های کشنده را بررسی می کند، در حالی که قبلا از ترس افتادن این سلاح ها به دست گروه های افراطی ، به این مساله نمی پرداخت.
ایندیپندنت به نقل از واشنگتن پست نوشت : هر چند معلوم نیست که چه نوع سلاح هایی را آمریکا در اختیار مخالفان سوری خواهد گذاشت ، ولی احتمالا اوباما قبل از دیدار خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه ژوئن ، تصمیم مسلح کردن مخالفان سوری را اتخاذ خواهد کرد .
ایندیپندنت افزود : خشونت های فزاینده سوریه فشارهایی را به آمریکا برای تغییر سیاست های خود در قبال سوریه و ایفای نقشی فعال تر در درگیری های این کشور وارد می‌کند که آمریکا در صورت افزایش نقش خود، بیش از پیش به عربستان و قطر دو متحد عرب خود نزدیک تر خواهد شد .

پربیننده ترین خبرها