مصر با طرح سازش عربی مخالفت کرد

مصر با طرح سازش عربی مخالفت کرد
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 16:12

قاهره تاکید کرد که طرح صلح عربی همچمان پایه و اساس موضع جهان عرب در قبال طرح صلح در منطقه خاورمیانه را تشکیل می دهد و هیچ گونه تغییری در نسخه اصلی آن صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عمرو رشدی" سخنگوی رسمی وزارت خارجه مصر دیروز پنجشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که محمد کامل عمرو وزیر خارجه مصر بر این مساله تاکید دارد که هیچ فرد یا طرفی نمی تواند طرح صلح عربی مصوب اجلاس سال 2002 سران عرب در بیروت را تغییر دهد.
وی تصریح کرده است که بحث های مطرح شده درباره مبادله جزئی اراضی میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی بر اساس توافق میان طرفین و با رعایت برابری در مساحت و ارزش این اراضی، هیچ ارتباط مستقیم و یا غیرمستقیمی به طرح صلح عربی ندارد، بلکه بیشتر به مذاکرات میان طرفین ارتباط دارد.
این در حالی است که جان کری وزیر خارجه آمریکا از آنچه که تغییر طرح صلح عربی در منطقه خاورمیانه از سوی اتحادیه عرب و پذیرش اصل مبادله اراضی میان طرفین فلسطینی و صهیونیستی خوانده بود، استقبال کرده بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، کری در گفتگو با خبرنگاران، از این تصمیم اتحادیه عرب به عنوان "گام بسیار بزرگ رو به جلو" یاد کرده و گفته بود که بر خلاف طرح اصلی که فقط به مرزهای سال 1967 اشاره کرده است، کشورهای عربی در نشست اخیر خود آمادگی شان را برای پذیرش مرزهای سال 1967 و تغییرات دیگری که به منزله توافق دو جانبه بر سر مبادله اراضی به شمار می رود، اعلام کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها