آزادي مطبوعات در مغرب پسرفت می کند

آزادي مطبوعات در مغرب پسرفت می کند
جمعه 13 ارديبهشت 1392 - 19:51

اتحاديه صنفي روزنامه نگاران مغرب از پسرفت آزادي رسانه اي در كشورش انتقاد كرد و از دولت خواست تا از روزنامه نگاران در جريان پوشش خبري تظاهرات محافظت كند.

به گزارش پایگاه خبري شبكه العالم، اين اتحاديه در گزارش سالانه خود به مناسبت روز جهاني مطبوعات از پسرفت آزادي رسانه اي در سال گذشته انتقاد كرد.
با وجود اينكه وزير ارتباطات مغرب از بازداشت نشدن هيچ يك از روزنامه نگاران در سال 2012 ميلادي و تمايل فراوان دولت براي احترام به آزادي مطبوعات و بهبود وضعيت آن خبر داده است اما گزارش سالانه اتحاديه صنفي روزنامه نگاران از افزايش حملات نيروهاي امنيتي به روزنامه نگاران در جريان پوشش خبري تظاهرات در اين كشور حكايت دارد.
اتحاديه صنفي روزنامه نگاران مغرب خواهان محافظت از خبرنگاران و توقف مانع تراشي در پوشش خبري جنبش هاي اعتراضي مردمي شده است.
يونس مجاهد رئيس اتحاديه صنفي روزنامه نگاران مغرب در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: محافظت از خبرنگاران به ميزان زيادي كاهش يافته است و اگر روزنامه نگاران قادر به كار ميداني نباشند، نمي توانيم تحول و توسعه در شغل مطبوعاتي را انتظار داشته باشيم.
اتحاديه صنفي روزنامه نگاران مغرب تاكيد كرده است كه براي توسعه آزادي مطبوعات نياز به اراده سياسي است.
محمد العوني عضو شوراي فدرالي اتحاديه صنفي روزنامه نگاران در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: تكيه به تصويب قوانين، از رنج و مشكلات روزنامه نگاران در دادگاه و حملات به آنها هنگام پوشش خبري رويدادهاي مختلف جلوگيري نمي كند زيرا مسئولان همچنان طبق روال گذشته بر محدود كردن مطبوعات اصرار مي ورزند.
گزارش اتحاديه صنفي روزنامه نگاران مغرب همچنين از نبود هرگونه تغييري در شبكه هاي تلويزيوني رسمي در خصوص رفع سانسور و پخش آرا و نظرات همه گروه ها، با وجود اينكه قوانين بر عمومي بودن آنها تاكيد مي كند، انتقاد كرد.
در اين گزارش همچنين از حمله شديد مدير اطلاع رساني عليه مسئولان اتحاديه صنفي روزنامه نگاران انتقاد شده است.
MKH-3-12:00

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها