دبیر کل حزب وحدت و توسعه لیبی:

انقلاب لیبی در هفته اول به سرقت رفت

انقلاب لیبی در هفته اول به سرقت رفت
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 12:06

العالم، طرابلس - سیاستمدار لیبیایی تأکید کرد، به قدرت رسیدن طرفداران رژیم قذافی در شورای ملی انتقالی باعث شد تا در هفته اول پیروزی انقلاب، همه دستاوردهای آن به سرقت برود.

"مفتاح لملوم" روز شنبه در گفت وگو با شبکه العالم اظهار داشت: انقلابیون و مردم لیبی خواهان تصویب قانون انزوای سیاسی، اخراج افراد بازمانده رژیم قذافی از نهادهای دولتی و محاکمه جنایتکاران در حق ملت لیبی هستند.

دبیر کل حزب وحدت و توسعه لیبی با تاکید بر خواست مردم مبنی بر ایجاد دولتی مستقل و قدرتمند به دور از حضور افراد رژیم معمر قذافی گفت: برخی گروه ها در تصویب قانون انزوای سیاسی در کنگره ملی کارشکنی و مانع تراشی می کنند.

لملوم خاطرنشان کرد: انقلابیون تهدیدی برای امنیت لیبی به شمار نمی آیند چرا که خود آنها پس از آزادی کشور به دنبال ایجاد امنیت بوده اند؛ آنها در صدد استفاده از قدرت نیستند اما امیدی به قانع کردن مسؤولان مبنی بر پایبندی به تعهداتشان به انقلاب ندارند و این موضوع باعث شده تا برای تحقق این خواسته به روشهای تهدید آمیز روی آوردند.

دبیر کل حزب وحدت و توسعه لیبی تاکید کرد: دستاورهای انقلاب از هفته اول پیروزی به سرقت رفت، زیرا  کسانی که مسؤولیت شورای ملی انتقالی را بر عهده گرفتند همه از طرفداران رژیم سابق بودند و همچنان به گذشته خود دلبستگی دارند.

با آغاز محاصره ساختمانهای وزارت خارجه و دادگستری لیبی از سوی شبه نظامیان مسلح برای ممانعت از فعالیت برخی مسؤولان دوران قذافی در پست های عالی دولتی، تنش در طرابلس پایتخت لیبی افزایش یافته است. محاصره این دو ساختمان از هفته پیش آغاز شده است.

3-19:6
 

پربیننده ترین خبرها