پشت پرده نبش قبر حجر بن عدی

پشت پرده نبش قبر حجر بن عدی
شنبه 14 ارديبهشت 1392 - 13:38

العالم - رئيس جمعيت لبناني "قولنا والعمل" دلیل نبش قبر حجر بن عدی را فتنه انگیزی بین مسلمانان و ایجاد درگیری های مذهبی و طایفه ای دانست.

شيخ " احمد القطان " روز شنبه در گفت وگو با شبکه العالم با اشاره به اینکه تكفيري ها تفكر يهودي - آمريكايي دارند، در واكنش به اقدام گروه هاي تكفيري در نبش قبر حجر بن عدي صحابه پيامبر اكرم (ص) در سوريه، گفت: گروههایی كه در فتنه طائفه اي و مذهبي گرفتار شده اند، یک تفکر انزوا گرایانه را در دستور کار خود قرار داده اند؛ این اقدام نشان می دهد که این گروه ها به دنبال آزادي و دموكراسي نيستند، بلكه خواهان به راه انداختن درگیری هاي طایفه اي و مذهبي هستند. 

رئيس جمعيت لبناني "قولنا والعمل" اظهار داشت: آيا انقلاب ايجاب مي كند كه اين افراد چنين كارهايي را انجام دهند و احساسات برادران ما اعم از شيعه و سني را در هر مكاني جريحه دار كنند؟؛ آيا اين اقدام در راستای همان انقلاب ادعایی آنها است؛ آيا اين كار براي آنها آزادي و دموكراسي مورد نظرشان را ایجاد می کند؟

شيخ احمد القطان خاطرنشان کرد: اين اقدامات نتيجه تفكرات انزواگرايانه و تكفيري و متعصب است.

وي درواكنش به جشن و پایکوبی تكفيري ها بعد از تخريب مقبره حجربن عدي، نبش قبر در اسلام را حرام دانست و تأکید کرد: مزدوران آمریکایی - یهودی پس از شكست نظامي در سوریه، به این شیوه روی آورده اند.

22:42

پربیننده ترین خبرها