شخصیت های عربی تجاوز اسرائیل را محکوم کردند

شخصیت های عربی تجاوز اسرائیل را محکوم کردند
دوشنبه 16 ارديبهشت 1392 - 21:06

العالم - شماری از شخصیت های جهان عرب از کشورهای مختلف ضمن محکوم کردن تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه، این اقدام را "حمله به تمام کشورهای عربی" دانستند.

"بوعلی المبارکی" معاون دبیرکل اتحادیه کارگری تونس در گفت وگو با خبرنگار العالم، ضمن محکوم کردن حملات اخیر هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: با این حمله مشخص شد که سوریه تا چه اندازه در معرض توطئه های خارجی قرار دارد؛ توطئه هایی که هدف از آنها ضعیف کردن سوریه به عنوان محور مقاومت است.


"ربیع عبدالعاطی" عضو ارشد حزب کنگره ملی سودان نیز درخصوص تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به خبرنگار العالم، گفت: تجاوز رژیم صهیونیستی به هر کشور عربی و اسلامی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و درگیری بین دولت ومخالفان سوری توجیهی برای این حمله به شمار نمی رود.

وی تاکید کرد: رژیم صهیونیستی با این کار نشان داد که قصد ضعیف کردن ارتش سوریه را دارد.


"عبدالزهره الماجد" تحلیل گر سیاسی عراقی نیز در این زمینه گفت: این تجاوز آشکار، اولین حمله صهیونیست ها به سوریه نیست و آخرین هم نخواهد بود، از این رو دولت سوریه باید با جدیت به این تجاوز صهیونیست ها پاسخ دهد تا توطئه گران علیه ملت و دولت سوریه را سرجای خودشان بنشاند.


"خضر حبیب" عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفت: تجاوز به سوریه تجاوز و توهین به همه عرب هاست و دلایلی که رژیم صهیونیستی برای این تجاوزگری آورده، بهانه ای واهی است.

وی تاکید کرد: حقیت این است که تجاوزگری، استراتژی و خلق وخوی ثابت صهیونیست هاست و این رژیم خطر بزرگی برای جهان عربی - اسلامی به شمار می رود.


"کمال شاتیلا" رئیس کنگره ملی لبنان نیز درباره تجاوز صهیونیست ها به سوریه، گفت: سوریه بزرگ ترین مانع اجرای طرح های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه است و از زمانی که بشار اسد شروط کالین پاول (وزیر جنگ اسبق آمریکا) پس از اشغال عراق را نپذیرفت، در معرض رگبار توطئه ها قرار گرفت.

 

روز گذشته (یک شنبه) هواپیماهای رژیم صهیونیستی در تجاوزی آشکار، چند نقطه از خاک سوریه را در حمایت از تروریست ها بمباران کردن که موجب کشته شدن 42 سوری و مجروح شدن دهها نفر شد.

این اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی با واکنش کشورها و سازمان های بین المللی مواجه شده است. 
Ma:13:39.6

پربیننده ترین خبرها