تظاهرات فلسطينيان در محکومیت تجاوز به سوريه

سه شنبه 17 ارديبهشت 1392 - 11:59

رام الله، العالم – نمايندگان و روساي اتحاديه های کارگری و سنديكاهاي مردمي و حرفه اي فلسطين با تحصن در برابر دفتر صليب سرخ جهاني در رام الله واقع در كرانه باختري، تجاوز رژيم صهيونيستي به سوريه را محكوم كرده و همبستگي خود را با ملت سوريه در برابر اين تعدي اعلام داشتند.

به گزارش خبرنگار العالم از رام الله، افراد مزبور با تقديم نامه به دفتر صليب سرخ جهاني، حمله اخير را به حمله دزدان دريايي رژيم صهيونيستي به كشور سوريه توصيف و اعلام كردند كه سوريه تنها نيست حتي اگر نظامهاي عربي آن را تنها بگذارند.

در اين نامه از برخي كشورهاي عربي درخواست شده از "بازي با سرنوشت مردم سوريه" دست بردارند.


   
ناصر ابوبكر معاون رييس انجمن روزنامه نگاران فلسطين به شبكه خبري العالم گفت: سازمانهاي مردمي و انجمنهاي فلسطيني پس از انتشار خبر حمله به سوريه تصميم گرفتند براي اعلام همبستگي با ملت سوريه تحصن كنند.

وي افزود: فتاواهاي قتل صادر شده از سوي عده اي در سوريه ، به اشغالگران اسراييلي اجازه داد به اين كشور حمله كنند.

 

مراد سوداني رييس اتحاديه نويسندگان فلسطيني نيز گفت: موضع كشورهاي عربي مبتني بر فتاواي قرضاوي و ساير فتاواهاي جعلي مورد پذيرش كامل بنيامين نتانياهو، نخست وزير رژيم صهيونيستي قرار گرفت لذا اين شيوخ به خاطر چنين اقدامهايي كه شايسته امت اسلامي، فداكاري و خونهاي مقدس ريخته شده نيست، بايد شرمسار باشند.

 

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، بامداد یکشنبه (15 اردیبهشت) مرکز مطالعات علمی سوریه در منطقه "جمرایا" را در استان ریف دمشق بمباران کردند.که در نتیجه آن انفجارهای مهیبی روی داد.
منابع رسانه‌ای سوری، از کشته و یا مجروح شدن چندین نفر در این حمله تروریستی خبر دادند.


منابع آگاه نیز تأکید کردند، پدافند هوایی سوریه توانسته یکی از جنگنده‌های رژیم صهیونیستی را که قصد داشت به دمشق حمله کند، هدف قرار دهد.

جنگنده‌های این رژیم در حمله بامداد یکشنبه، چند انبار مهمات در منطقه "الهامه" استان ریف دمشق، سکوی پرتاب موشک در منطقه "جبل قاسیون" و مرکز مطالعات علمی در منطقه "جمرایا" را هدف قرار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها