فعال بحرینی:

رژیم با تشویق آمریکا مرد م بحرین را سرکوب می کند

رژیم با تشویق آمریکا مرد م بحرین را سرکوب می کند
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392 - 20:01

منامه(العالم)– معاون دبیرکل تجمع ملی دموکراتیک بحرین گفت: دولت آمریکا، رژیم بحرین را برای سرکوب ملت بحرین تشویق می کند.

 "حسن المرزوق" روز چهارشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، رژیم بحرین با استفاده از ائتلاف همه جانبه بین این رژیم و کاخ سفید، انقلابیون بحرین را سرکوب و تصمیمات مضحکی در این خصوص اتخاذ می کند و حقوق مردم بحرین را زیرپا می گذارد.

وی با اشاره به این که مردم انقلابی بحرین بهای سنگین روابط نزدیک بین رژیم آل خلیفه و دولت آمریکا را می پردازند، گفت: این درحالی است که بحرینی ها به هیچ وجه نمی خواهند آمریکایی ها در امور داخلی کشورشان، دخالت کنند.
المرزوق در ادامه به گزارش های منتشر شده دولت آمریکا درباره نقض حقوق بشر در بحرین اشاره  کرد و گفت: این گزارش ها تنها مصرف رسانه ای دارد زیرا دولت آمریکا به نیروهای موسوم به سپر جزیره اجازه داده است که بحرین را اشغال و نیروهای آل خلیفه نیز مردم را در خیابان ها و میادین مختلف بحرین سرکوب کنند.
 وی افزود: درحالی که سفیر آمریکا در دمشق، به استان های مختلف سوریه سفر می کند، اما سفیر آمریکا در منامه هیچ اقدامی برای مردم بحرین نمی کند و در قبال سرکوب مردم این کشور از سوی رژیم آل خلیفه  سکوت کرده است.
این فعال سیاسی بحرینی اظهار داشت که دولت آمریکا به شیوه های مختلف تلاش می کند که در عرصه بحرین نقش ایفا کند بنابراین گاهی به رژیم نزدیک می شود با آن ائتلاف می بندد و گاهی نیز تلاش می کند تا با جمعیت های سیاسی بحرینی ارتباط برقرار کند.
 وی از جمعیت های سیاسی بحرینی خواست مراقب نقشه های مزورانه آمریکا در بحرین باشند زیرا خباثت دولت آمریکا بر کسی پوشیده نیست و استکبار جهانی به کسانی که هماهنگ با نظام آمریکا نیستند، آزادی عمل نمی دهد.
معاون دبیرکل تجمع ملی دمکراتیک بحرین در ادامه به تصویب پیش نویس قانونی از سوی پارلمان بحرین اشاره کرد که بر اساس آن باید برای هر راهپیمایی یا تجمعی از سوی انقلابیون، تضمین مالی به ارزش 53 هزار دلار به نام خزانه داری دولت به بهانه تامین خسارت کسانی که از این راهپیمایی یا تجمع زیان می بینند، سپرده شود.
وی گفت: این مصوبه مورد تمسخر مردم بحرین قرار گرفته است و امروز کاربران شبکه های اجتماعی این تصمیم را به تمسخر گرفتند و تاکید کردند که ما به هیچ وجه این قانون را قبول نداریم و آن را الزام آور نمی دانیم زیرا طرفی وجود ندارد که بتواند مانع راهپیمایی های مسالمت آمیز مردم شود.
المرزوق در پایان با اشاره به این که رژیم بحرین به جای وضع چنین قوانین مضحک و شرم آوری باید راه حلی برای بحرانی که در بحرین به آن دامن زده است، بیابد، گفت: راهپیمایی مسالمت آمیز حتی در قانون اساسی که رژیم بحرین وضع کرده، مجاز است.
tt-8-14:45

 

پربیننده ترین خبرها