نقض حاکمیت یمن توسط عربستان

نقض حاکمیت یمن توسط عربستان
چهارشنبه 18 ارديبهشت 1392 - 22:52

صعده(العالم)- شرکت کنندگان در شورای همبستگی مردمی و قبیله ای واقع در استان صعده در شمال یمن نقض حاکمیت ارضی و مرزی کشورشان توسط عربستان سعودی را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این عده نقض حریم هوایی یمن توسط هواپیماهای آمریکایی را مورد انتقاد قرار داده و حمله اخیر اسراییل و اقدامات گروه های تکفیری در سوریه را محکوم نمودند.    
نشست شورا را اداره مرزی "باقم" برگزار و در آن نقض مستمر حریم مرزی یمن توسط عربستان و ادامه پرواز هواپیماهای آمریکایی که نقض آشکار حاکمیت یمن است، بررسی شد.
شیخ ضیف الله رسام رییس شورا به شبکه خبری العالم گفت: قبایل یمن باید صفی واحد در برابر خطرات و توطئه های دشمنان و کینه توزان باشند.
علی حسین هضبان از شیوخ منطقه الجوف نیز در همین راستا به خبرنگار العالم تاکید کرد که نقض حاکمیت یمن در مرزهای الجوف و صعده را محکوم می کنیم و دست در دست یکدیگر در برابر آن می ایستیم. 
هیات مردمی قبیله ای یمن احداث دیوار حائل توسط عربستان در منطقه جماعه که مغایر با توافقنامه جده امضا شده میان دو کشور در سال 2000 میلادی است را محکوم کرد.
توافقنامه شامل ایجاد منطقه حائل به عمق 20 کیلومتر برای چرای دام و عدم ایجاد پایگاه های نظامی در آن است.   
حسین علی القطابری معاون رییس هیات گفت: احداث دیوار حائل نقض حاکمیت و اقدامی نژادپرستانه است که در جهان فقط اسراییل آن را انجام داده بود. 
حوثی ها نیز گروه های تکفیری سوریه و حمایت آمریکا، اسراییل و عربستان از آنان را محکوم کرده و تجاوز اخیر اسراییل به سوریه را مورد انتقاد قرار دادند.   
حسن شریف نماینده حوثی ها در شورا گفت: موضع نظام سوریه و بشار اسد رییس جمهور آن، دفاع از امت عربی، مقابله با تکفیریون و نیرنگ آمریکا و اسراییل است. 
وی افزود: تکفیریون مجروحانشان را برای درمان به رژیم صهیونیستی می فرستند و اسراییل نیز برای دفاع از آنان، به سوریه حمله کرد.

گفتنی است که عربستان سعودی که بسیاری از سرزمین های یمن را اشغال کرده است، همچنان به پیشروی در خاک این کشور ادامه داده و در حال غصب بیشتر مناطق مهم و نفتی این کشور می باشد.
MKH-8-12:05
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها