تروریسم، تونس را تهدید می کند

تروریسم، تونس را تهدید می کند
پنج‌شنبه 19 ارديبهشت 1392 - 13:53

العالم، تونس - دبیرکل حزب جمهوری خواه تونس، تهدید حال حاضر این کشور را تروریسم دانست و گفت: تشکیل جبهه ملی ضد تروریسم دغدغه فعلی محافل سیاسی و مدنی است.

" میة الجریبی " دبیرکل حزب جمهوری خواه در مصاحبه با خبرنگار شبکه العالم با بیان اینکه خطر تروریسم تونس را تهدید می کند، گفت: تشکیل جبهه گسترده ملی برای مبارزه با تروریسم مورد توجه محافل سیاسی و مدنی قرار گرفته است.

نمایندگان احزاب مخالف دولت تونس، با تشکیل جلسه ای برنامه های خود برای انتخابات ریاست جمهوری و مشارکت در گفتگوهای ملی را مرور کردند؛ سران احزاب دراین جلسه ضمن بررسی اوضاع امنیتی کشور بر اهمیت پایان دادن به درگیری های نیروهای امنیتی با عناصر افراطی و تندرو تاکید کردند.

نشست سران ائتلاف "اتحاد برای تونس" نشان دهنده تمایل برای تشکیل هیاتی عالی در این ائتلاف به منظور تعیین سیاست ها و برنامه های این ائتلاف است.

گزارش های رسانه ای پیش از برگزاری این نشست از کشمکش های احتمالی درباره انتخاب نامزد این ائتلاف در انتخابات ریاست جمهوری حکایت داشت؛ به ویژه پس از اینکه الباجی قائد السبسی رئیس جمهوری تونس پیش از موعد نامزدی خود را در انتخابات اعلام کرد.

" سمير بالطيب " عضو دفتر اجرایی حزب اجتماعی "المسار" به خبرنگار شبکه العالم در تونس، گفت: ما از توافق های حاصله در نشست احزاب "اتحاد برای تونس" استقبال می کنیم و آنرا دستاورد ملت تونس می دانیم.

حضور احزاب ائتلاف برای تونس در مجلس موسسان و پایگاه مردمی این ائتلاف به آنان اجازه می دهد که حضوری موثر در تدوین قانون اساسی و ارزیابی به خصوصی در تحولات امنیتی داشته باشند.

هدف ائتلاف اتحاد برای تونس سر وسامان دادن به اوضاع داخلی، امنیتی و گفتگوهای داخلی است.

05-18-01

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها