الابراهیمی در پست خود باقی می ماند

الابراهیمی در پست خود باقی می ماند
جمعه 20 ارديبهشت 1392 - 09:59

یکی از مسئولان بلند پایه سازمان ملل متحد از موفقیت بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در قانع کردن اخضر ابراهیمی دیپلمات الجزائری برای باقی ماندن در پست خود خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این در حالی است که امریکا و روسیه اخیرا ابتکار مشترک خود را درباره سوریه ارائه داده اند.
"یان الیاسون "معاون دبیر کل سازمان ملل در یک مصاحبه مطبوعاتی گفت: بان کی مون از نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب خواسته تا در سمت خود باقی بماند و وی نیز با این درخواست موافقت کرده است.
 

الیاسون با اشاره به دعوت امریکا و روسیه برای برگزاری کنفرانس بین المللی به منظور جلوگیری از تشدید بحران سوریه، ابتکار واشنگتن و مسکو را خبری "مسرت بخش" توصیف کرده است.
وی افزود: بان کی مون روز پنجشنبه تماس های تلفنی با جان کری وزیر امورخارجه آمریکا داشته و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه هم در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه چندین بار با ابراهیمی تماس تلفنی برقرار کرده است.


الابراهیمی روز چهارشنبه ابتکار مشترک آمریکا و روسیه را اولین اقدام بسیارمهم توصیف کرده بود.

مسکو و واشنگتن امیدوارند برگزاری کنفرانس بین المللی پیش از پایان ماه جاری بتواند برای یافتن راهکار مسالمت آمیزی برای بحران  سوریه موثر باشد.


الیاسون گفت: ما از ابتکار امریکا و روسیه  استقبال کرده و امیدواریم همه شرکا با استفاده از این فرصت برای یافتن راهکار مسالت آمیز مشارکت داشته باشند و البته اقدامات بسیار زیادی باید در این راستا صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: افزون بر ابراهیمی تیم بزرگی نیز در سازمان ملل وجود دارد که برای یافتن راهکار مسالمت آمیز تلاش خواهد کرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها