کشف و مصادره پنجمین محموله سلاح ترکیه در یمن

کشف و مصادره پنجمین محموله سلاح ترکیه در یمن
شنبه 21 ارديبهشت 1392 - 14:09

وزارت دفاع یمن از کشف و مصادره یک محموله دیگر سلاح ساخت ترکیه که از طریق دریای سرخ به این کشور قاچاق شده خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، وزارت دفاع یمن در بیانیه ای که دیروز جمعه منتشر شد، از کشف و ضبط پنجمین محموله سلاح ارسالی ترکیه به خاک آن کشور خبر داد و اعلام کرد: دستگاههای امنیتی یمن توانستند خودرویی را که حامل سلاح های قاچاق شده ساخت ترکیه از طریق بندر المخاء در ساحل دریای سرخ بود، مصادره کنند.


بنا بر اعلام وزارت دفاع یمن، سلاح های مکشوفه ضبط گردیده و تحقیق درباره عوامل یا گروههای پشت پرده قاچاق آنها و اتخاذ اقدامات قانونی لازم در این باره آغاز شده است.
یادآور می شود دولت یمن، در گذشته نیز از ضبط محموله سلاح های ترکیه در راه ورود به آن کشور از طریق بندرهای عدن و المکلا و استان های الحدیده و عدن خبر داده بود.


در همین حال، نهرین نت به نقل از منابعی در کشورهای حاشیه خلیج فارس گزارش داد: براساس اطلاعات منتشره، به دنبال دخالت جراد وایرستون (سفیر امریکا در صنعا)، پرونده قاچاق سلاح های ترکیه به یمن که توسط نیروهای امنیتی و گمرک آن کشور کشف و ضبط شده اند، کاملا مسکوت گذاشته شده و هنوز دلیل دخالت امریکا به نفع ترکیه با هدف جلوگیری از ادامه تحقیق درباره عوامل این اقدام - اعم از دولت ترکیه یا نیروهای وابسته به دستگاه های اطلاعات آن کشور- اعلام نشده است.


یادآور می شود دستگاه های امنیتی و گمرک یمن تاکنون هزاران قطعه سلاح سبک، متوسط، دوربین دار و مجهز به صدا خفه کن را مصادره کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها