نواز شریف و عمران خان؛ ستاره های انتخابات پاکستان

نواز شریف و عمران خان؛ ستاره های انتخابات پاکستان
شنبه 21 ارديبهشت 1392 - 20:30

العالم ، اسلام آباد - در حالی که انتظار می رود انتخابات پارلمانی پاکستان برای اولین بار به روشی دموکراتیک دولتی جدیدی را پس از 5 سال به روی قدرت بیاورد، برآوردها حاکی است نواز شريف و عمران خان بيشترين شانس را براي پيروزي در انتخابات دارند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حوزه هاي راي گيري در پاكستان از صبح امروز به روي بيش از 86 ميليون شهروند واجد شرايط این کشور باز شد تا در انتخابات پارلماني كه در ميان تدابير شديد امنيتي برگزار می شود، شركت كنند.

تعداد حوزه هاي راي گيري  70 هزار مركز است که تا ساعت 5 عصر به وقت محلي، پذیرای شهروندان پاکستانی بودند؛ كميته انتخابات، امشب نتايج اوليه اين رقابت را كه ميان نواز شريف نخست وزير سابق پاكستان و عمران خان ستاره سابق كريكت جريان دارد، اعلام می كند.

در این حال یک كارشناس مسائل سياسي پاكستان، انتخابات پارلماني اين كشور را تاريخي توصيف كرد.

"عبد الرحمن حيات" در مصاحبه با شبكه خبري العالم، گفت: اين دوره از انتخابات پارلماني پاكستان از آن جهت كه به دوره 5 ساله فعاليت يك دولت منتخب پايان مي دهد و به روشي دموكراتيك يك دولت ديگر را روي كار مي آورد، در تاريخ معاصر پاكستان، انتخاباتي تاريخي است.

وي با اشاره به حضور پرشور مردم در حوزه ها به ويژه در مراكز راي گيري در شهر اسلام آباد پايتخت پاكستان، گفت: استقبال مردم از انتخابات پارلماني در مقايسه با گذشته بيشتر بوده است.

تحلیلگر سیاسی پاکستانی افزود:  شمار زيادي از راي دهندگان با انتخاب شخصيت هاي سياسي جديد مانند عمران خان بازيكن معروف كريكت و رهبر حزب انصاف پاكستان (PTI) براي تغيير نظام كشور تلاش مي كنند.

در حالی که تهدیدات طالبان باعث شده رای گیری درميان تدابير شديد امنيتي برگزار شود، خبرهايي از وقوع انفجار در شهر كراچي در نزديكی يك مركز اخذ راي منتشر شده است كه بر اثر آن عده اي كشته و زخمي شدند.

11-11:39

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها