انتقال ویروسی خطرناک از عربستان به اروپا

انتقال ویروسی خطرناک از عربستان به اروپا
دوشنبه 23 ارديبهشت 1392 - 14:34

درحالی که مسؤولان بخش بهداشت عربستان همچنان در حال دست و پنجه نرم کردن با ویروس خطرناکی شبیه به "سارس" هستند، فرانسه از شناسایی دومین مورد ابتلا به این ویروس خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مسئولان بخش بهداشت در عربستان از مرگ دو نفر دیگر بر اثر ابتلا به ويروسی خطرناک خبر دادند. این ویروس که شبیه به "سارس" است، تاكنون جان 15 تا 18 نفر را در عربستان و اروپا گرفته.
وزیر بهداشت عربستان دیروز اعلام كرد كه دو نفر ديگر به علت ابتلا به این ويروس در منطقه الاحسای اين كشور جان خود را از دست دادند.
"عبدالله الربيعه" گفت: تاكنون درماني براي ويروس جديد يافت نشده است و تحقيقات علمي سازمان بهداشت جهاني همچنان ادامه دارد.
وی افزود: از زمان شناسایی نخستین مورد از ابتلا به این ویروس در يك سال قبل، وزارت كشور همچنان تحقيقاتي را با خانه هاي بهداشت انجام مي دهد كه هدف از آن رسيدن به هرگونه دليلي است كه چگونگي انتقال اين ويروس يا دستيابي به درمان براي آن را توضيح دهد.
الربيعه درباره شمار قربانیان این ویروس در عربستان اظهار داشت: از زمان پیدایش این ويروس در سپتامبر گذشته تاكنون 24 مورد ابتلا به آن ثبت شده كه 15 نفر از آنها جان باخته اند .
وي خاطرنشان کرد: ثبت موارد ابتلا به این ويروس به استان الاحسا محدود نشده است بلكه در رياض، جده و الدمام نيز موارد ابتلا به ثبت رسيده است كه قبلا اعلام شد.
الربيعه تأکید کرد: وزارت بهداشت سعودي سه مورد مشكوك ابتلا را نيز مشاهده كرده است كه نتايج تحليل و بررسيها در اين ارتباط با شفافيت كامل اعلام خواهد شد.
الربیعه افزود: سازمان بهداشت جهاني بر تحقيقات انجام شده در مراكز دياليز در استان الاحسا و ساير مناطق نظارت داشت و اين تحقيقات ثابت كرد كه ارتباطي بين اين مراكز و انتقال ويروس وجود ندارد، و هرچه در اين زمينه مطرح شده است، شايعه است و اطلاعات كنوني همچنان تاكيد مي كند كه اين ويروس دستگاه تنفسي را درگير مي كند.
رسانه‌هاي فرانسوي نيز دیروز اعلام كردند كه دومين فرد مبتلا به این ويروس در اين كشور بعد از وخامت شديد وضعيت جسماني به اتاق مراقبت هاي ويژه منتقل شده است.
وزير امور اجتماعي و بهداشت فرانسه سه شنبه هفته گذشته از ثبت اولين مورد ابتلا به این ويروس شبیه به سارس در اين كشور خبر داد و گفت كه اين فرد چندي پيش از امارات به فرانسه بازگشته است.
پس از بستری شدن اين مرد 65 ساله در بيمارستان، علائم بیماری در هم اتاقی وی نیز مشخص شد.
این ويروس جدید و ناشناخته تا حد زيادي به ويروس سارس شباهت دارد و عامل عفونتي خطرناك در دستگاه تنفسي است كه باعث از كار افتادن كليه‌ها و مرگ مي‌شود.

پربیننده ترین خبرها