مرگ پنج عربستانی براثرابتلا به ویروس کورونا

مرگ پنج عربستانی براثرابتلا به ویروس کورونا
پنج‌شنبه 12 ارديبهشت 1392 - 08:43

العالم - وزارت بهداشت عربستان از فوت 5 فرد مبتلا به ويروس جديد "كورونا" ، در روزهاي گذشته در استان الاحساء در شرق اين كشور خبر داد و اعلام کرد دو فرد ديگر مبتلا به اين ويروس در بخش مراقبت هاي ويژه بستري هستند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم وزارت بهداشت عربستان روز چهارشنبه در بيانيه اي كه خبرگزاري رسمي عربستان آنرا منتشر كرد ، افزود: همه اقدامات پيشگيرانه را براي مبتلايان به ويروس كورونا كه شبيه به سارس است ، بر اساس توصيه هاي علمي پزشكان داخلي و خارجي به كار خواهد گرفت.

در بيانيه وزارت بهداشت عربستان آمده است كه تا كنون 17 مورد قطعي از ابتلا به کورونا در سطح جهان ثبت شده است.

بر اساس اين بيانيه ، ويروس كورونا ، يكي از ويروس هايي است كه به دستگاه تنفسي آسيب مي رساند ، اين ويروس جديد است وتا كنون در سطح جهان اطلاعات دقيقي درباره منبع يا راه هاي انتقال آن منتشر نشده است ، همچنين واكسيناسيون براي پيشگيري يا آنتي بيوتيك براي درمان اين ويروس وجود ندارد.

سازمان بهداشت جهاني مارس گذشته از يك مورد جديد ابتلا به ويروس كورونا شبيه به سارس - سندرم حاد تنفسي (SARS) در عربستان خبر داده بود.

در بيانيه وزارت بهداشت عربستان آمده است كه وزارت بهداشت به اين سازمان اعلام كرده است كه فرد مبتلا به اين ويروس ، از بيماري غيرخطرناكي رنج برده است و بيمار بهبود يافت و در نهايت از بيمارستان مرخص شد.

در اين بيانيه آمده است كه فرد مبتلا به ويروس كورونا ، با فردي 39 ساله كه عوارض اين بيماري در وي ديده مي شد ، در 24 فوريه گذشته ديدار كرد و در دوم مارس فوت كرد.

سازمان بهداشت جهاني تاكنون اطلاعاتي را دراختيار ندارد كه به نتايجي درباره انتقال اين ويروس كه براي اولين بار در اواسط سال 2012 شناخته شد ، دست يافته باشد.

اين شانزدهمين مورد ابتلا به ويروس كورونا بود كه به سازمان بهداشت جهاني ابلاغ مي شود و 9 مورد از مبتلايان به ان فوت كردند.

موارد ابتلا به ويروس كورونا ، در عربستان ، 9 نفر گزارش شده است كه 6 نفر از آنان فوت كرده اند ، دو مورد فوت در اردن گزارش شده است و 4 نفر هم در انگليس به اين ويروس مبتلا هستند كه يك نفر از آنان فوت كرده و يك نفر هم در آلمان به اين ويروس مبتلا است.

سازمان بهداشت جهاني بار ديگر درباره اين ويروس كه به دستگاه تنفس آسيب مي رساند ، هشدار داد و خواستار رعايت احتياط در برابر آن شد.

اين ويروس جديد عضو خانواده اي بزرگ از ويروس هاست و ويروس هايي را شامل مي شود كه عامل بيماري هايي از ترشحات معمولي تا سارس است. گسترش سارس به بيماري جهاني منجر شد و در سال 2003 ، 800 نفر را در جهان قرباني كرد.

پربیننده ترین خبرها