حماس دیدارهای سرّی فلسطینی-صهیونیستی را محکوم کرد

حماس دیدارهای سرّی فلسطینی-صهیونیستی را محکوم کرد
دوشنبه 23 ارديبهشت 1392 - 23:04

العالم - "سامی ابوزهری" سخنگوی حماس در سخنانی، دیدارهای سری میان حکومت فلسطین و مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابوزهری افزود: دیدارهایی مخفی که "یاسر عبدربه" دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین با صهیونیست ها داشت نشانه ادامه ارتباط سری وی با اشغالگران به منظور امتیازدهی بیشتر و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین است.   


سخنگوی حماس ضمن محکوم کردن موافقت کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین با مبادله اراضی با اشغالگران صهیونیست، این اقدام را در راستای ادامه سیاست امتیازدهی عربی، مشروعیت دادن به ضعف موضع رژیم های عربی و تشویق آنان به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس دانست. 

ابوزهری که خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال سخنانش را منتشر کرده، خواستار توقف این سیاست یک جانبه که به مساله فلسطین ضربه می زند، شد.


عبدربه پیشتر از دیدارهای سری اش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و اسحاق مولخو مشاور وی در اواخر سال 2010 میلادی و اوایل سال 2011 سخن گفته بود که به خاطر تصمیم نتانیاهو متوقف شد.   
دبیر سازمان آزادیبخش فلسطین گفته بود: در این دیدارها که در خانه مولوخو برگزار شد، نتانیاهو ابتدا آمادگی خود را برای از سرگیری گفت وگوها در چارچوب طرح تشکیل دو کشور بر اساس مرزهای چهارم ژوئن 1967 اعلام اما پس از مدتی ضمن عدول از موضعش، گفت وگوهای سری را نیز متوقف کرد.     
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها