هشدار جدی حزب حاكم تونس به سلفي های افراطی

هشدار جدی حزب حاكم تونس به سلفي های افراطی
سه شنبه 24 ارديبهشت 1392 - 11:47

العالم، تونس - عضو ارشد جنبش النهضه (حزب حاکم) تونس به جریان سلفی افراطی این کشور هشدار داد، با برهم زنندگان امنیت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و این کشور نخواهد گذاشت پای القاعده و تروریسم به تونس باز شود.

"رياض شعيبي" به شبكه خبري العالم، گفت: اقدامات سلفی های افراطی برای تحمیل عقاید خود به جامعه با روش های قهر آمیز، دموكراسي نوپای تونس را تهديد مي كند و انتقال دموكراتيك قدرت را زير سوال مي برد.

عضو دفتر سياسي جنبش النهضه افزود: اينگونه اقدامات به برخي از گروه هاي كوچك اجتماعي محدود شده است و اكثريت جامعه تونس درباره خطرات اين جريان براي ثبات و امنيت كشور آگاه و هوشيار است.

هواداران جریان سلفی افراطی در تونس با نصب چادرهای غیرمجاز در اماکن عمومی تونس مراکزی را برای تحریک مردم و ترویج افکار تکفیری برپا کرده اند، که این امر با مخالفت وزارت کشور تونس همراه شده است؛ تظاهرات این افراد در اعتراض به این بیانیه وزارت کشور به درگیری پلیس با آنها منجر شد.

شعيبي تاکید کرد: تونس مي تواند با همه چالش ها و خطرات امنيتی مقابله كند ولی تهديدات مطرح شده در جريان سخنراني "ابوعياض" ( یکی از سرکردگان سلفی افراطی تونس) باعث افزايش تنش و برهم خوردن فضا مي شود و دستاويزي را براي اقدامات مجرمانه در كشور ايجاد مي كند.

عضو دفتر سياسي جنبش النهضه، سخنان سران سلفی را خشونت آمیز و تنش زا معرفی کرد و از سران جريان سلفي خواست تا به مسئوليت هاي سياسي و اخلاقي خود واقف باشند.

وي تهديدات جريان سلفي افراطی درخصوص انتقال نبردها از افغانستان، چچن و سوريه به تونس را كم اهميت دانست و اظهار داشت: تونس دستگاههاي امنيتي و نظامی توانمندی دارد و عملی شدن این تهدیدات امکان پذیر نیست.

شعيبي هدف از اظهارات سلفیون را تحریک احساسات هواداران این جنبش برای ارتكاب برخي اقدامات تروريستي دانست و با اشاره به برافراشتن پرچم القاعده بر فراز وزارت كشور تونس هشدار داد كه تونس سرزميني براي جهاد نيست.

شعيبي از سلفي ها خواست تا به شيوه مسالمت آميز روي بياورند و با ديد درست به اوضاع تونس نگاه كنند.

13-19:06

پربیننده ترین خبرها