نحوه ارسال سلاح به داخل سوریه

نحوه ارسال سلاح به داخل سوریه
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 12:02

حامیان گروه های مسلح و تروریستها در سوریه مأموریت رساندن محموله های تسلیحاتی و لجستیکی به این گروه ها را بین خود تقسیم کرده اند.

به گزارش روز چهارشنبه پايگاه خبري شبكه العالم به نقل از منابع رسانه ای، قطر محموله های سلاح را به طور علني به تركيه و از آنجا براي افراد مسلح داخل سوريه مي فرستد.
در همین راستا شيخ حمد بن خليفه امير قطر، اتاق عملياتي را در داخل كاخ خويش براي مدیریت نحوه ارسال سلاح به داخل سوریه ايجاد كرده است و در پي ابراز نگراني واشنگتن از رسيدن سلاح ها به دست عناصر "جبهه النصره" تحویل گیرندگان محموله های سلاح را با همكاري سازمان سيا مشخص می کند.
رويترز به نقل از "برخي مسؤولان و افراد مسلح آگاه" نوشت: دوحه براي جلوگيري از افتادن سلاح ها به دست عناصر جبهه النصره نحوه ورود سلاح به سوريه را با همكاري سرويس اطلاعات مركزي آمريكا کنترل می کند.
بر اساس این گزارش عمليات توزيع اسلحه طي ماه هاي اخير سازماندهي بیشتری يافته است و سلاح ها از طریق "ائتلاف مخالفان سوری" و  "سليم ادريس"  رئيس ستاد گروه موسوم به ارتش آزاد میان گروه های مسلح توزیع می شود.
به گفته يك منبع امنيتي قطري ميزان محموله های سلاح ارسالی قطر به سوریه بعد از ابراز نگراني واشنگتن درباره تحویل گیرندگان این سلاح ها با شروط شدیدی که امير قطر با هماهنگي سرويس اطلاعات مركزي آمريكا اعمال كرده از سرگرفته شده است.
این منبع امنیتی قطری با اشاره به کمک های سیا به قطر برای خرید و ارسال سلاح به داخل سوریه گفت همکاری زیادی میان دو طرف قطری و آمریکایی وجود دارد.
از سوی دیگر روزنامه السفیر بیروت به نقل از "منابع آگاه غربي" نوشت: سيستم جديد ارسال سلاح تضميني نيست زيرا در بسياري از موارد سلاح هاي ارسالي از قطر به دست  گروه هاي تندرو مي رسد.
برخي از فرماندهان عملیاتی گروه های مسلح نیز تاكيد مي كنند كه بعضی از طرف های سعودي و كويتي نيز برای گروه های مسلح از کانال هایی خاص پول و سلاح می فرستند.

ادعای حامیان گروه های مسلح و تروریستی در سوریه مبنی بر تلاش برای جلوگیری از رسیدن سلاح به دست گروهکهای تروریستی مانند جبهه النصره پس از آن مطرح می شود که افشای جنایات عناصر این گروهکها مردم جهان را در خصوص واقعیت و پشت پرده بحران سوریه آگاه کرده، و رسوایی بزرگی را برای آنان به بار آورده است.

پربیننده ترین خبرها