انزجار مصریها از رژیم صهیونیستی در سالروز نکبت

انزجار مصریها از رژیم صهیونیستی در سالروز نکبت
چهارشنبه 25 ارديبهشت 1392 - 20:42

در سایۀ سكوت سنگین كشورهاي عربي در سالروز "نكبت" (اشغال فلسطين و تاسيس رژيم صهيونيستي) مصری ها با برگزاري چندين همايش و كنفرانس، اشغال سرزمين فلسطين و توطئه صهيونيست ها در يهودي سازي قدس را محكوم كردند.

سيد عبدالغني معاون دبيركل اتحاديه وكلاي عرب روز چهارشنبه در گفتگو با شبكه العالم گفت: دولت هاي عربي به كرنش در برابر تجاوزگري رژيم صهيونيستي عادت كرده اند اما امروز ملت عربي و نمايندگان سنديكاهاي شغلي مي خواهند در برابر طرح صهونيستي ـ امريكايي بايستند و انزجار خود را از تجاوزگری صهیونیستها اعلام کنند.


حزب سياسي "مصر قدرتمند" به رياست عبدالمنعم ابوالفتوح كانديداي سابق رياست جمهوري نيز با شركت در مراسم اعتراضي روز نكبت، تلاش صهيونيست ها در محو هويت فلسطين و اسامي عربي بناها و مكان هاي موجود و جايگزيني آن با اسامي عبري را  محكوم كرد.
عبدالرحمان يوسف عضو ارشد حزب مصر قدرتمند در گفتگو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: اين گونه اقدامات اعتراضي كمترين كاري است كه مي توان براي ملت بزرگوار فلسطين انجام داد كه دهها سال و چندين نسل مقاومت كرده و علي رغم كشتار و مصائب مختلف و آوارگي، همچنان به حفظ سرزمين خود پايبندند و با آن كه فلسطين بيش از 5 ميليون آواره دارد اما همه ساكنانش خواهان حق بازگشت هستند.


روز پانزدهم مي (25 ارديبهشت) سالگرد روز نكبت و مصيبتي است كه  در سال 1948 بر ملت فلسطين وارد شد و هنوز ادامه دارد . اين روز تا زمان آزادسازي كامل خاك فلسطين در ذهن ملت عرب خواهد ماند.
امروز 65 سال از روز نكبت تاسيس رژيم صهيونيستي و آوارگي و كوچ اجباري از خاك آبا و اجدادي فلسطيني ها مي گذرد.
MKH-15-11:43

پربیننده ترین خبرها