ادامه پيشروي ارتش در حومه دمشق، حلب و ادلب

ادامه پيشروي ارتش در حومه دمشق، حلب و ادلب
شنبه 28 ارديبهشت 1392 - 18:37

دمشق، العالم - ارتش سوريه در ادامه عمليات ویژه خود عليه تروريست هاي مسلح در محور شمالي در حلب و ادلب، منطقه الغوطه در شرق ريف دمشق را نيز از وجود تروريست ها پاكسازي كرد.

به گزارش روز شنبه پايگاه خبري شبكه العالم، روند عمليات نظامي و پيشروي ارتش سوريه به ويژه بعد از محاصره مناطقي كه به جولانگاه تروريست هاي مسلح تبديل شده بود، باعث برقراري توازن نظامي در اين كشور شده است.


محور شمالي سوريه به تازگي شاهد پيشروي هاي چشمگير ارتش بوده است كه مهم ترين پيشروي ها در روستاهاي السطومه، اريحا و تل سلمو از توابع شهر ادلب صورت گرفته است.

در شرق ادلب نيز نيروهاي ارتش توانستند، عمليات پشتیبانی و امداد رساني به تروريست ها را متوقف کنند و افراد مسلح را در مناطق شيخ مقصود و شيخ سعيد در محاصره قرار دهند.

 

"حسام شعيب" تحليلگر سوري در گفت وگو با العالم تصريح كرد كه ارتش سوريه در ادامه دستاوردهاي ميداني خود به تازگي توانسته است بيشتر مناطق سوريه به ويژه اراضي ريف دمشق را از وجود تروريست هاي مسلح پاكسازي كند.

 

وي افزود: به اين ترتيب ارتش سوريه توانسته است از طريق راهبرد  نظامي ترسيم شده از سوي فرماندهي ارتش، ابتكار عمل را در دست گيرد.
از سوي ديگر به عقيده ناظران سياسي رويكرد روسيه و دبير كل سازمان ملل متحد به حل سياسي بحران سوريه، تاثير قابل توجهي در آرامش بخشيدن به اوضاع بحران زده كشور به جا گذاشته است.

 

"سليم خراط" عضو ارشد  جنبش ملي دموكراتيك سوريه گفت: همه به اين نتيجه رسيده اند كه بحران سوريه را جز با گفت وگوي واقعي بين سوري ها در سايه توافق هاي بين المللي، نمي توان حل و فصل كرد و مساله در مواضع دو قدرت جهاني(روسيه و آمريكا) نيز تجلي يافت.

11:42   05/11/    FA

 

پربیننده ترین خبرها