تعطیلی حوزه های علمیه بحرین و تجمع علما در مسجد شیخ عیسی قاسم؛

هشدار شدید علمای بحرین به رژیم آل خلیفه

هشدار شدید علمای بحرین به رژیم آل خلیفه
يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 11:24

العالم، منامه - شورای علمای بحرین، به دولت منامه هشدار داد که هر گونه حمله به منزل شیخ عیسی قاسم، به منزله بازیچه قرار دادن امنیت بحرین است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، شورای علمای بحرین به رژیم آل خلیفه درباره عواقب هر گونه آسیب رساندن به شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ این کشور و واکنش های خشم آلود و حساب نشده شهروندان هشدار داد و اعلام کرد که فراخوانی برای تحصن گسترده مردم در مسجد امام صادق در شهر الدرّاز برای اعتراض علیه حمله به منزل شیخ عیسی قاسم برگزار خواهد کرد.

 

بامداد روز جمعه ده ها نظامی مسلح رژیم آل‌خلیفه با حمله به منزل "آیت الله شیخ عیسی قاسم" رئیس شورای اسلامی علمای بحرین، خسارتهایی به منزل وی وارد کردند.


شیخ فاضل الزاکی، رئیس هیأت شرعی شورای اسلامی علمای بحرین، در گفتگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: با توجه به اشتهار آیت الله شیخ عیسی قاسم به پرهیزگاری، تقوا، اندیشه اصیل اسلامی، دفاع از ملت و خواسته های عادلانه ایشان، اتخاذ مواضع صریح و شفاف، و حمایت از همه قضایای اسلامی؛ هدف قرار دادن ایشان به منزله تهدید امنیت کشور است.

 

وی افزود: آیت الله شیخ عیسی قاسم، شخصیتی بارز و نمادین در قلب مردم است و آنها از چندین دهه پیش ایشان را به عنوان مدافع حقوقشان شناخته اند از نقش ایشان در بیداری ملت آگاهند.

 

رئیس هیأت شرعی شورای اسلامی علمای بحرین، هشدار داد: هدف رژیم آل خلیفه از این اقدامات اشتباه، زیر پا گذاشتن خطوط قرمز و کشیدن کشور به سوی سراشیبی سقوط است و امیدواریم رژیم به میزان خطرناک بودن این اقدامات پی ببرد؛ اگرچه به نظر می رسد آل خلیفه به واکنش ها توجهی چندانی ندارد، اما در پایان مجبور خواهد شد به خواسته های مردم تن در دهد.

 

شیخ فاضل الزاکی، اشاره کرد که علمای بحرین تصمیم گرفته اند در اعتراض به بی احترامی به جایگاه و شأن والای آیت الله شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم آل خلیفه و عدم عذرخواهی آن و تحت پیگرد قرار نگرفتن عاملان این اقدام ناشایست، امروز یکشنبه حوزه های علمیه را تعطیل و در مسجد امام صادق (ع) در شهرک الدراز (محل فعالیت آن عالم بزرگوار) تحصن کنند.

 

شیخ فاضل الزاکی پیش بینی کرد که شمار زیادی از شهروندان بحرینی در حمایت از این اقدام علما، در تحصن شرکت کنند و به نظر می رسد در صورت ادامه چنین اقداماتی از سوی رژیم آل خلیفه، علما اقدامات دیگری را در پیش گیرند و در این صورت ممکن است مردم بحرین واکنش های خشمگینانه ای انجام دهند.

18-23:38

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها