تأکید شیخ عیسی قاسم بر برگزاری انتخابات در بحرین

تأکید شیخ عیسی قاسم بر برگزاری انتخابات در بحرین
جمعه 27 ارديبهشت 1392 - 20:57

آیت الله شیخ عیسی قاسم عالم برجسته بحرینی، در خطبه های نماز جمعه امروز تحت عنوان "اصول موفقیت گفتگوها"، تاکید کرد: گفتگوها وضعیتی را برای تضمین تحقق نتایج مثبت به وجود آورده است تا بدین وسیله کشور از تنگنای تاریک و نزاع فرسایشی خارج شود و راه آسانی را برای سعادتمندی کشور بگشاید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، شیخ عیسی قاسم در خطبه های امروز تصریح کرد: در این گفتگوها یعنی هشت نفر از مخالفان به نمایندگی از مردم و 19 نفر که از قبل مشخص بوده است آنها نماینده نظام هستند حضور دارند. از سوی دیگر عدم التزام آنها به نتایج گفتگوها کاملا مشخص است و دولت تلاش می کند اختیار پذیرش یا رد آنچه را می خواهد در اختیار داشته باشد و در مرحله اجرای نتایج گفتگوها به خواسته ها و دیدگاه مردم کاملا بی توجهی کند.


این عالم بحرینی افزود: هر فرد با انصافی در اصولی که گفتگوها براساس آنها انجام می شود، بنیان شکست و عدم توجه و به رسمیت شناختن حقوق مردم را احساس می کند.
وی افزود: درخواست برای برگزاری انتخابات آینده امر پسندیده ای است. اما آیا بهتر نیست تا افکار و مردم کشور با رفتار عملی مثبت، جرأت عملی، ایجاد وضعیت جدید با مواضع عملی شایسته، جرأت حقیقی و پایه گذاری عملی مشارکت موفق مردم مورد خطاب قرار داده شوند؟


شیخ عیسی قاسم خاطر نشان کرد: آیا تحریم کنندگان و مخالفان مشارکت در روند کنونی اقلیت اندکی از شهروندان هستند که از پنج درصد تجاوز نمی کنند؟ بی تردید ما می دانیم که شمار آنها این اندازه نیست و در صورتی که از مشارکت در انتخابات خودداری کنند، مشروعیت آن دچار مشکل خواهد شد.
وی افزود: باید در بحرین انتخاباتی برگزار شود که به ایجاد وضعیت سیاسی جدیدی در کشور و روابط پایدار و اطمینان بخش بینجامد.


این عالم بزرگ شیعه با مطرح کردن سؤالات چالشی خطاب به حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین، گفت: چه کسی حق تعیین سرنوشت ملت را در اختیار دارد؛ تو یا ملت؟ در سایه دمکراسی ادعایی تان، چه کسی منبع مشروعیت و قدرت است؛ تو یا مردم؟ ملت بحرین چه خواسته ای جز به رسمیت شناختن حق آنها در زمینه منبع مشروعیت بودن، حق تعیین سرنوشت و عملی کردن اراده آن از شما درخواست کرده است؟
آیت الله قاسم، خاطرنشان کرد: در صورتی که نظام نسبت به خودش انصاف پیشه کند، به ظلم خود و مظلومیت ملت و ضرورت دادن حق آنها اعتراف خواهد کرد.


این عالم بحرینی گزارش کمیته حقیقت یاب تشکیل شده از سوی رژیم بحرین موسوم به "گزارش بسیونی" را "گواهی از بین برنده همه بهانه ها" دانست و اظهار داشت: این کمیته از سوی خود نظام و براساس اراده آن تشکیل شده بود و تصمیمات آن برای نظام الزام آور است.


شیخ عیسی قاسم در ادامه به محکومیت شکنجه و سیاست معمول در زمینه فرار از مجازات و توصیه های آن در زمینه بازسازی مساجد و بازگرداندن اخراج شدگان از کار به مشاغلشان اشاره کرد و گفت: سفارش ها و توصیه ها یکی پس از دیگری ارائه می شوند. اما هیچ گوش شنوایی برای عمل به این توصیه ها در نظام وجود ندارد.

 

یادآور می شود به دنبال اقدام دژخیمان آل خلیفه در حمله به منزل شیخ عیسی قاسم عالم بزرگ بحرینی، شمار زیادی از نمازگزاران مناطق مختلف آن کشور، با حضور در مسجد امام صادق (ع) در الدراز، ضمن اقامه نماز جمعه به امامت ایشان، حمایت خود را از علمای دینی اعلام و بر ادامه مبارزه تا پایان ظلم و بی عدالتی تأکید کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها