یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی:

گذرگاه رفح،بحران غزه را تشدید کرد

گذرگاه رفح،بحران غزه را تشدید کرد
يکشنبه 29 ارديبهشت 1392 - 21:22

العالم، قدس اشغالی - یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر ضرورت بازگشایی گذرگاه مرزی رفح که تنها شریان حیات مردم غزه است، انسداد این گذرگاه را عامل تشدید بحران انسانی ناشی از محاصره صهیونیست ها دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پلیس مصر روز جمعه در اعتراض به ربودن 7 نیروی امنیتی این کشور در صحرای سینا، گذرگاه رفح در مرز غزه را بست و تاکید کرد که تا آزادی این افراد، رفح را بازگشایی نخواهد کرد.

گفته می شود ربایندگان خواستار آزادی 25 شبه نظامی عضو گروه " توحید و جهاد" شده اند که در زندان های مصر در حبس به سر می برند؛ این افراد متهم هستند دو سال پیش 5 افسر مصری و یک شهروند را در حمله به یک پاسگاه پلیس در شهر العریش به قتل رسانده اند.

پلیس مصر از روز جمعه گذرگاه رفح را مسدود کرد و از هر عبور و مروری جلوگیری می کند.

"داوود شهاب" یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین  به شبکه خبری العالم، گفت: بسته شدن رفح باعث به خطر افتادن فلسطینی ها خواهد شد و هم اکنون هزاران نفر در العریش و بخش مصری گذرگاه در انتظار بازگشایی آن هستند.    

داوود شهاب، افزود: علت بسته شدن رفح، اعتراض به ربودن سربازان مصری از سوی گروه هایی است که هیچ ارتباطی با ملت فلسطین ندارند و هدفشان ضربه زدن به امنیت فلسطین و مصر است. 

عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی با محکوم کردن ربودن سربازان مصری و ابرازهمدردی با خانواده های قربانیان تاکید کرد که بستن گذرگاه رفح اقدامی بیهوده است.  

شهاب از تمام طرفهای مصری خواست برای رفع مشکلات مردم غزه در بازگشایی گذرگاه رفح همکاری کنند. 

05-12-08

پربیننده ترین خبرها