چرا الجزیره قطر مقاله ضد صهیونیستی را حذف کرد

چرا الجزیره قطر مقاله ضد صهیونیستی را حذف کرد
سه شنبه 31 ارديبهشت 1392 - 17:26

شبکه الجزیره قطر، تحت فشار لابی صهیونیستی مقاله ای بحث برانگیز را از صفحه سایت خود حذف کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "ژوزف مسعد" از فعالان دانشگاهی و پژوهشگر دانشگاه "کلمبیا" در گفت و گو با پایگاه اینترنتی "انتفاضه الکترونیک" اعلام کرد که مقاله اش تحت عنوان "آخرین سامی ها" به سبب انتقادات و فشارهای شدید صهیونیست ها بر شبکه الجزیره قطر، از سایت انگلیسی این شبکه حذف شده است.

این در حالی است که این مقاله با استقبال زیاد کاربران و خوانندگان مواجه شده بود.

مقاله "جوزف مسعد" که در تاریخ 14 می بر روی سایت الجزیره انگلیسی منتشر و روز یک شنبه از این سایت حذف شد، با انتقاد شدید محافل صهیونیستی همراه شد؛ به صورتی که حتی "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا در صحفه تویتر خود از این مقاله انتقاد کرد.

مسعد در این مقاله با افشای اطلاعاتی، ادعاهای لابی ها و گروه های فشار صهیونیست در متهم کردن منتقدانشان به دشمنی با یهودیت و سامی ها را رد کرده، و این لابی ها را از مهم ترین سلاحی که در برابر منتقدان دارند، خلع سلاح کرده است.

بر اساس این گزارش، مقاله این پژوهشگر دانشگاه کلمبیا، مهم ترین سلاحی را که رژیم صهیونیستی از آن برای سرپوش نهادن بر اشغال فلسطین استفاده می کند و رسانه های غربی نیز به تبعیت از رژیم صهیونیستی آن را به کار می گیرند، از آن ها می گیرد.

روزنامه هاآرتس، اخیرا از اقدام رژیم صهیونیستی در افتتاح دفتری در یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس خبر داد، بی آن که از آن کشور نام ببرد؛ اما اقدام شبکه الجزیره در حذف این مقاله ضدصهیونیستی، گمانه زنی ها درباره گشایش دفتر مذکور در قطر را بیش از پیش به واقعیت نزدیک کرد.

ناظران بر این باورند که با توجه ادعای سایت الجزیره قطر مبنی بر اینکه هیچ خط قرمز جز در پرداختن به موضوعات مرتبط با امیر قطر ندارد، اتخاذ این تصمیم و حذف این مقاله را ناشی از دستور گرفتن از بالاترین مقامات این شبکه ارزیابی کرده اند.

 

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها