رئیس جمهور مصر هنگام استقبال از سربازان آزاد شده در قاهره:

گروه هاي مسلح درسينا بايد خلع سلاح شوند

گروه هاي مسلح درسينا بايد خلع سلاح شوند
چهارشنبه 1 خرداد 1392 - 18:02

رئيس جمهور مصر با تاكيد بر توجه هرچه بيشتر به صحراي سينا و توسعه آن، از ادامه عمليات نظامي در اين منطقه بعد از آزادسازي سربازان بوده شده مصري خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه خبري العالم، "محمد مرسي" كه به محض ورود سربازان آزاد شده مصري به فرودگاه نظامي "الماظه" قاهره، با آنها ديدار كرد، گفت: عمليات آزاد سازي سربازان ربوده شده مصري در سينا كوتاه مدت نخواهد بود بلكه اين عمليات براي مقابله با افراد مسلحي كه دست به اين آدم ربايي زدند، ادامه دارد.

رئيس جمهور مصر از افراد مسلح در صحراي سينا خواست كه سلاح هايشان را تحويل دهند، زيرا تامين امنيت شهروندان وظيفه دولت است و دولت امنيت و ثبات را در صحراي سينا برقرار و حقوق ساكنان اين منطقه را تضمين خواهد كرد.

مرسي به همين مناسبت مخالفان دولت را به توجه به منافع ملي و حركت در مسير وحدت، همكاري و همدلي دعوت كرد و موفقيت عمليات آزاد سازي هفت سرباز ربوده شده مصري را نتيجه هماهنگي و وحدت بين طرف هاي مختلف دانست.

وي به همراه عبدالفتاح السيسي وزير دفاع، هشام قنديل و چند تن از فرماندهان عالي رتبه نيروهاي مسلح، از هفت سرباز آزاد شده مصري، در فرودگاه قاهره استقبال كرد.

خاطرنشان مي شود كه طرح مقامات امنيتي مصر و همكاري سران قبال سينا باعث شد كه هفت سرباز ربوده شده در اين منطقه بدون هرگونه خونريزي آزاد شوند.

يك منبع امنيتي تاكيد كرد كه ربايندگان مسلح از ترس گرفتار شدن، سربازان ربوده شده را در پناه گاهي در كوه الحلال رها كرده بودند و دستگاه هاي امنيتي پس از گشت زني و پاكسازي اين منطقه مكان نگهداري اين سربازان را شناسايي و آنها را به قاهره منتقل كردند.
نيروهاي مسلح مصر بعد از ظهر روز سه شنبه تهديد كرده بودند كه در پاسخ به ربوده شدن هفت سرباز مصري از سوي يك گروه مسلح، در عملياتي گسترده خشك و تر را با هم خواهند سوزاند.

خاطرنشان مي شود كه افراد مسلح پس از ربودن هفت سرباز مصري، آزادي آنها را به آزادي كساني مشروط كرده بودند كه در سال هاي گذشته به جرم ارتكاب اقدامات تروريستي زنداني شده اند.

به محض آزادي اين سربازان گذرگاه مرزي رفح با نوار غزه نيز كه از سوي سربازان معترض به ربوده شدن همرزمانشان بسته شده بود، بار ديگر گشوده شد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها