عربستان در گفتگوي ملي يمن اخلال مي كند

عربستان در گفتگوي ملي يمن اخلال مي كند
جمعه 3 خرداد 1392 - 14:51

عضو كنگره گفت و گوي ملي يمن و نماينده مجلس اين كشور، سنگ اندازي برخي عوامل وابسته به كشورهاي عربي به ويژه عربستان در برابر تحقق مطالبات مردم يمن را محكوم كرد.

"عبدالكريم جدبان" روز جمعه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: برخي از كشورها در كمين يمن نشسته اند و در برابر برقراري ثبات در اين كشور سنگ اندازي مي كنند و از طريق عوامل وابسته خود در اين كشور، در برابر تحقق مطالبات و خواسته هاي مردم مانع تراشی مي كنند.

 

جدبان گفت: عوامل وابسته به عربستان، سعي مي كنند از به ثمر نشستن كنگره گفت و گوي ملي يمن، جلوگیری كنند.

وي با تاكيد بر اين كه دخالت بيگانگان عامل گسترش ناامني در يمن است ، خاطرنشان كرد: هواپيماهاي آمريكايي هر از گاهي با محموله هاي متعددي از سلاح و تجهيزات پيشرفته و نيروهاي تفنگداران دريايي در پايگاه هاي آمريكايي در يمن فرود مي آيند.


عضو كنگره گفت و گوي ملي يمن گفت: تفنگداران دريايي آمريكا پس از ورود به كشور در مناطق مختلف يمن مستقر مي شوند و در حمله به خانه هاي مردم شركت مي كنند و اين مساله به طور كلي بر اوضاع كشور و به طور ويژه بر گفت و گوي ملي  تاثير منفي مي گذارد.

 

اين نماينده مجلس يمن درباره نقش نيروهاي آمريكايي در كشورش خاطر نشان كرد: نيروهاي ويژه، گاه به همراه نيروهاي يمني به خانه هاي اعضاي كنگره گفت و گوي ملي حمله و آن ها را بازداشت مي كنند. با اين حال رژيم حاكم اين اطلاعات را مسكوت نگه مي دارد و رسانه هايي كه اين اخبار را علني مي كنند، به دروغگويي متهم مي كند.

 

وي درباره ادامه گفت و گو در چنين شرايطي افزود: مردم يمن، به اين گفت و گو اميد بسياري بسته اند و بسياري از شركت كنندگان در اين كنگره، از جديت لازم برخوردارند اما برخي در اين ميان تنها به دنبال منافع نامشروع خود هستند و سعي در وقت كشي دارند تا مهلت تعيين شده بدون حصول نتيجه به اتمام برسد، آن گاه انتخابات متوقف شود و رياست جمهوري و مجلس كنوني به همين منوالي كه اكنون هست، تمديد شود.

 

"عبدالكريم جدبان" تاكيد كرد احزابي كه در حال حاضر پست هاي كليدي را در دست دارند، از بي نتيجه ماندن گفت و گو سود مي برند اين در حالي است كه اخوان المسلمين سعي دارد با استفاده از غفلت مردم و سرگرم بودن به گفت و گوي ملي، اوضاع را در يمن تحت كنترل خود در آورد.

05-16-51
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها