تصاوير نماز جمعه مشترک شیعیان و اهل سنت عراق

جمعه 3 خرداد 1392 - 20:22

شیعیان و اهل سنت در پایتخت عراق امروز برای نخستین بار به صورت مشترک نماز جماعت خواندند.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از دعوت "نوری مالکی" نخست وزیر عراق از مردم سنی و شیعه این کشور در نوزدهم مه، برای برگزاری هفتگی نماز جمعه به صورت مشترک، این نماز جمعه نخستین بار امروز با حضور جمع کثیری از علما و مردم شیعه و سنی در بغداد برگزار شد.
 "شیخ صالح الحیدری" رئیس دیوان اوقاف شیعه پس از امامت این نماز جمعه مشترک به خبرنگار العالم گفت: این گفت و گو از طریق نماز است، ما با برگزاری این نماز (جمعه مشترک) اعلام می کنیم که ملتی متحد و یکپارچه هستیم، و اعلام می کنیم که دوستی و صلح نقطه مشترک سنی و شیعه است.

"شیخ عدنان عبدالرحمن" از علمای اهل سنت عراق نیز که در این نماز جمعه مشترک حضور داشت، به خبرنگار العالم گفت: ما مردم عراق چه سنی و چه شیعه با یکدیگر برادریم؛ و کسانی که به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی هستند شکست خواهند خورد .. زیرا دعوتها و اقدامات آنها باطل است.

"شیخ احمد الخفاجی" از علمای شیعه نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: برگزاری این نماز در واقعه ضربه ای به تکفیری ها و کسانی است که به دنبال تفرقه افکنی در عراق هستند.

"شیخ محمد علی" از علمای اهل سنت نیز در مصاحبه با العالم اظهار داشت: برگزاری این نماز مشترک حامل این پیام است که عراق کشوری یکپارچه است.

 

 

 

پربیننده ترین خبرها