عملیات موفق ارتش عراق علیه تروریست ها در الانبار

عملیات موفق ارتش عراق علیه تروریست ها در الانبار
شنبه 4 خرداد 1392 - 18:11

نيروهاي ارتش عراق، يك پايگاه مهم تروريست ها را در صحراي الانبار در غرب عراق تحت كنترل خود درآوردند و 30 تروريست را به هلاكت رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، منابع آگاه در ارتش عراق روز  شنبه تاكيد كردند: نيروهاي ارتش اين كشور موفق شدند ضرباتي مهلك به تروريست هاي وابسته به شبكه القاعده در صحراي الانبار وارد كنند و در نتيجه شماري از آنان را به هلاكت رساندند و عده زيادي را نيز به اسارت گرفتند.

 

منابع ياد شده افزودند نيروهاي مشترك وابسته به عمليات الانبار و دجله، از 72 ساعت پيش، عمليات گسترده اي را عليه عناصر القاعده در صحراي الانبار آغاز كردند و با مشاركت هواپيماهاي وابسته به ارتش، به يك پايگاه بزرگ متعلق به شبكه القاعده در استان الانبار حمله كردند و در طول روز گذشته اين عمليات را ادامه دادند كه طي آن موفق شدند 30 تروريست از جمله عده اي اتباع غیر عراقی را به هلاكت برسانند و شماري از تروريست ها نيز خود را تسليم نيروهاي ارتش عراق كردند.

 

بنا به اعلام منابع مذکور، اين عمليات نظامي با  هدف تعقيب تروريست ها و تامين امنيت جاده اي بود كه مرزهاي سوريه و اردن را به هم ارتباط مي داد. از اهداف دیگر اين عمليات، جستجو براي يافتن ديگر افراد ربوده شده و تلاش براي آزاد كردن آنان بود.

 

عمليات نظامي گسترده نيروهاي ارتش عراق به دنبال اقدام گروه هاي تروريستي به كشتن 15 نظامي و سرباز ربوده شده ارتش عراق و نيز  اقدام به كشتن 3 غيرنظامي و مثله كردن اجساد آنان صورت گرفت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها