سید حسن نصرالله: وعده پیروزی دوباره می‌دهم

شنبه 4 خرداد 1392 - 19:48

دبیرکل حزب‌الله لبنان با هشدار درباره خطر ورود دوباره صهیونیست‌ها به لبنان و محاصره مقاومت در صورت افتادن سوریه به دست آمریکایی‌ها و تکفیری‌ها گفت: همانطور که در اوایل جنگ تموز (جنگ 33 روزه) به شما وعده پیروزی دادم، امروز نیز بار دیگر به شما وعده پیروزی می‌دهم.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سید حسن نصرالله" در مراسم سیزدهمین سالگرد شکست رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان، گفت: فلسطین، قدس و غزه با از دست دادن سوریه از دست خواهند رفت.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: سوریه کمر و پشتیبان مقاومت است و مقاومت نمی تواند شکسته شدن کمر خود را دست و پا بسته به تماشا بنشیند.
سید حسن نصرالله اظهار داشت: درخواست می کنیم که لبنان را وارد هرگونه جنگ و درگیری نکنید؛ ما در سوریه می‌جنگیم و شما هم در آنجا می جنگید .. پس لبنان را از این جنگ دور کنیم و در آنجا بجنگیم.
وی افزود: آنچه که در صیدا روی داد بسیار ناگوار بود و ما تلاش می کنیم چنین چیزی روی ندهد.
سید حسن نصرالله خطاب به کسانی که شهر طرابلس در شمال لبنان را به صحنه جنگ و درگیری تبدیل کرده اند، گفت: حوادث طرابلس باید به هر قیمتی متوقف شود، هر کسی که خواستار حمایت از نظام (سوریه) است به سوریه برود و هر کسی که می خواهد به مخالفان کمک کند به سوریه برود . طرابلس را به حال خود بگذارید.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: جنگ در سوریه هیچ افقی جز رنج و درد بیشتر ندارد؛ از همگان می خواهم درباره این موضوع به اتفاق نظر برسند که دولت و به ویژه ارتش تضمین کننده صلح داخلی ما است.
2 خطر بزرگ
دبیرکل حزب الله لبنان با هشدار درباره وجود 2 خطر بزرگ، اظهار داشت: خطر اول خطری است که از زمان روز نکبت باقی مانده و آن خطر اسرائیل و طمع ورزی‌های این رژیم است، خطر دوم نیز تحولات سوریه یعنی کشور همسایه ما و در نزدیکی مرزهای ما است، که جریان‌های تکفیری در آنجا وارد میدان شده‌اند.
سید حسن نصرالله گفت: در مقابله با خطر اول یعنی رژیم صهیونیستی باید گفت که این رژیم پروژه خود را از فلسطین اشغالی با تمام اطمینان آغاز کرده و حتی از ناحیه جامعه جهانی با انتقاد نیز مواجه نشد، این رژیم از زمان جنگ تموز آموزش می‌بیند و خود را تجهیز می‌کند و طرح‌های جنگی را بازبینی می‌کند و در جبهه داخلی خود مانورهایی را برگزار می‌کند. این رژیم در هر سال مانورهایی را در جبهه داخلی برگزار می‌کند که از نخست وزیر آغاز می‌شود و تا پلیس و سرباز ارتش و دفاع شهری را در بر می‌گیرد، آنها فردا مانوری را در جبهه داخلی خود برگزار خواهند کرد که نام آن را جبهه واحد سخت گذاشته‌اند.
سید حسن نصرالله ادامه داد: آنها اعتقاد دارند که جبهه داخلی محکمی دارند و برای جنگ در تمای ابعاد خود آماده هستند، آنها وزارت خاصی به عنوان وزارت جبهه داخلی دارند که جنگ را در زمان هر اتفاقی مدیریت می‌کند.
وی افزود رژیم صهیونیستی همه روزه ما را به جنگ تهدید می کند، و علاوه بر استقرار نیروهای خود در مرزها، به سوریه تجاوز می کند.
سید حسن نصرالله تأکید کرد: رژیم صهیونیستی از سال 2006 خود را آماده کرده و شکاف‌های خود را پر کرده، اما ما در لبنان چه کرده‌ایم؟ تمامی ارگان دولت چه تصمیمی برای مقابله با رویارویی احتمالی در سطح این رژیم اندیشیده‌اند؟ ملت در این صورت چه باید بکند؟ آیا از دولت خود می‌خواهد که آماده و مجهز شود و مسؤولیت خود را بپذیرند؟ ما در لحظه تاریخی حساسی قرار داریم و برای تعارف کردن زمان نداریم. زمان آن است که ما سر خود را بالا بگیریم و مسؤولیت پذیر باشیم.
سید حسن نصرالله ادامه داد: همه ما خواهان ارتشی قدرتمند هستیم که از میهن دفاع کند و مسؤولیت خود را برعهده بگیرد. اما برای مسلح کردن این ارتش و فراهم کردن نیازهای تسیلحاتی آن و ایجاد شکوه و هیبتی برای آن در برابر دشمن چه کردیم.
مخالفت آمریکا با تجهیز ارتش لبنان
سید حسن نصرالله با اشاره به بی توجهی به موضوع تجهیز ارتش لبنان، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها تشکیل چنین ارتشی را وتو می‌کنند. آنها نمی‌خواهند هیچ ارتش عربی در منطقه در صورتی‌که بخواهد در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی و مقاومت کند، سلاح یا تجهیزات دریافت کند.
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به ممنوعیت فروش سلاح به سوریه و در عین حال تحویل سلاح به بسیاری از کشورهای دیگر، تأکید کرد: به کشورهایی سلاح داده می شود که برای آمریکا تضمین کنند حتی یک گلوله از سوی این کشورها به سمت اسرائیل شلیک نشود، اما از مسلح کردن ارتش لبنان بیم دارند، چون می‌ترسند که این ارتش با رژیم صهیونیستی بجنگد.
سید حسن نصرالله همچنین با اشاره به کوتاهی دولتهای لبنانی از سال 1948 در خصوص جبهه داخلی، گفت: در لبنان نه خبری از پناهگاه وجود دارد و نه اتاق‌های امن. آیا نباید از دولت خواست آمادگی بخش مدنی و غیرنظامی را برعهده گیرد؟؛ البته در حوزه ساختارهای زیربنایی تلاش‌ها و اقداماتی از سوی مقاومت صورت گرفته است.
تسلیح شهرک نشینان در مقابل نامشروع خواندن سلاح در مناطق مرزی
سید حسن نصرالله اظهار داشت: رژیم صهیونیستی درحالی به مسلح کردن شهرک نشینان خود در روستاهای مرزی ادامه می‌دهد که ما سلاح موجود در دست اهالی شهرها و روستاهایمان در مناطق مرزی را غیر قانونی و نامشروع می‌خوانیم.
سید حسن نصرالله با بیان اینکه مقاومت لبنان فقط محدود به حزب الله لبنان نیست و تلاشها و فعالیتهای بسیاری از سوی برخی گردانها و احزاب و جریانها با کمک مردم صورت گرفته تأکید کرد:‌ امروز لبنان دارای قدرتی است که اسرائیل را شکست داد و آن را از بیروت، الجبل، صیدا ، صور و راشیا و پس از آن از نوار مرزی بیرون کرد تا با آن در جنگ ژوئیه مواجه شود و حتی پس از آن هم اقدامات و فعالیت‌های خود را ادامه داد.
دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: لبنانی‌ها جز مقاومت چیزی ندارند، اما بسیاری در لبنان تلاش می کنند از دست آن خلاص شوند.
دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه همه مردم این کشور خواستار تشکیل دولتی قوی و عادل جهت دفاع از لبنان هستند، تاکید کرد: ما دولتی داریم که توان حمایت از یک جنازه را در صیدا ندارد، و نمی تواند به منازعات در طرابلس پایان دهد، همچنین توان توافق بر سر قانون انتخاباتی جدید را ندارد، آیا کسی می‌تواند بگوید که چنین دولتی می تواند تصمیمی بازدارنده ضد دشمن اتخاذ کند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: حزب الله تلاش‌های خود را ادامه می‌دهد و فشارها و ارعاب هرگز تاثیری در این تلاش‌ها ندارد و این حزب مدت‌هاست که در لیست «سازمان‌های تروریستی» قرار دارد.
دبیرکل حزب‌الله لبنان همچنین تصریح کرد: در خصوص خطر دوم نیز آنچه در سوریه رخ می‌دهد برای لبنان واقعا مهم و سرنوشت‌ساز است و ما از شهامت در گفتار و عمل برخورداریم و بنابراین باید امروز در لحظه تاریخی حساس آنگونه که باید فریاد بزنیم.
نصرالله با اشاره به موضع ثابت مقاومت درباره حوادث سوریه گفت: ما از ابتدا گفتیم که خواسته‌های مشروع و به حقی از سوی مردم سوریه وجود دارد و بهترین کار اجرای تغییر از طریق گفت‌وگو است و اینکه نباید کسی ضد دیگری سلاح به دست بگیرد، .
سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما با «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه و شخصیت‌های معارض سوری گفت‌وگو کردیم تا به یک راه‌حل سیاسی دست یابیم و اسد موافقت کرد و معارضین از ابتدا با آن مخالفت کردند.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: رهبران سوریه همواره با حضور پای میز گفت‌وگو و اجرای اصلاحات موافقت کرده‌اند اما این معارضین هستند که از ابتدا مخالفت کردند، به این امید که نظام سوریه سقوط می‌کند و تصور کردند که کشورهای زیادی در کنار این معارضین هستند و آنها پیروز خواهند شد.
آمریکا در محور ضد سوری حرف اول و آخر را می زند
سید حسن نصرالله با بیان اینکه در خصوص جنگ سوریه آمریکا محوری را تشکیل داده و واشنگتن حرف اول و آخر را در خصوص پرونده سوریه می زند، تأکید کرد: بقیه نیز به آمریکا خدمت می‌کنند و این محور هم به طور ضمنی از اسرائیل حمایت می‌کند و القاعده و تشکیلات تکفیری نیز وارد شدند و تسهیلات از همه کشورهای جهان برای آنها ارسال شد.
سید حسن نصرالله تأکید کرد، با آغاز جنگ جهانی علیه سوریه ده‌ها هزار جنگجوی اعزام شده به سوریه دوستان سوریه در امان را به درد نیاورد، اما تعداد انگشت شمار مبارزان حزب‌الله آنها را ناراحت کرد.
نصرالله افزود: محور مقابل بر ادامه نبرد تا لحظه آخر اصرار دارد و سخنی از گفت‌وگو به میان نمی‌آورد، پیشنهادات و راه‌حل‌های معقولانه‌ای هست که رهبران سوریه آن را پذیرفته و به کشورهای منطقه نیز ارائه شد اما آنها مخالفت کردند زیرا این کشورها نمی‌تواند بقای نظام سوریه را تحمل کنند.

جریان تکفیری بر معارضان سوریه سلطه دارد

وی یادآور شد: معارضین در خارج دیدگاه و منطقی دارند و آماده گفت‌وگو هستند و این حق آنهاست اما بخشی از آنها کارمند تعدادی از دستگاه‌های اطلاعاتی هستند و اختیار تصمیمات آنها دست خودشان نیست.
سید حسن نصرالله با اشاره به سلطه معارضان مسلح بر مخالفان سوریه اظهار داشت: همه می‌دانند که جریان غالب، جریان تکفیری است و در هر گونه سازش در سوریه نیز همه بهای آن را پرداخت خواهند کرد.
نصرالله همچنین تصریح کرد: برخی کشورهای عربی می‌خواهند از نظام سوریه و از این گروه‌ها رهایی یابند اما به این توجه ندارند که آنها باز هم بر می‌گردند.
سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: برخی کشورهای عربی هستند که می‌خواهند از نظام سوریه و از این گروه‌ها خلاص شوند اما آنها به این موضوع توجهی ندارند که آنها باز خواهند گشت.
وی با اشاره به آمادگی نظام سوریه برای انجام تغییر و گفت و گو اظهار داشت: در سوریه، موضوع ملتی نیست که علیه نظام خود برخواسته یا خواستار تغییر هستند.
سید حسن نصرالله هشدار داد: سلطه گروه های مسلح بر سوریه یا بر استان‌های هم مرز با لبنان خطر بزرگی برای لبنان و تمام لبنانی ها است، و فقط خطری برای حزب الله یا شیعیان به شمار نمی‌آید.
دبیر کل حزب الله لبنان گفت: این افراد در صورتی که بتوانند بر استان‌های مرزی سیطره یابند خطری بر مسلمانان و مسیحیان به شمار می‌آیند و دلیل این موضوع، آن چیزی است که در سوریه روی می دهد. کسانی که در سوریه می جنگند امتداد گروه موسوم به سازمان دولت اسلامی عراق هستند و از اهل سنت عراق بپرسید که این سازمان چه بر سر آنها آورده است.
سوریه پشتیبان و ستون مقاومت است
سید حسن نصرالله گفت: اندیشه تکفیری در عراق و پاکستان و افغانستان و عراق اهل سنت را بیشتر از دیگر طایفه ها به کشتن داد. امروز تونس و لیبی و کشورهایی که این وبا را تشکیل و صادر کردند نیز از آن رنج می‌برند و به ما نیز وعده داده‌اند که به لبنان نیز خواهد آمد. اندیشه‌ای که گفت‌وگو را قبول نمی‌کند و چیزی به نام گفت‌وگو و فصل مشترک ندارد خطرناک است و آیا آینده‌ای برای سوریه و لبنان و فلسطین در سایه وجود این گروه‌ها می‌توان متصور شد؟
سید حسن نصرالله ادامه داد: از همان ابتدای (بحران سوریه) می‌گفتند که نظام سوریه سرنگون خواهد شد و به سراغ شما در لبنان خواهیم آمد. آنها در حال اطمینان بخشی به آمریکا بودند و از همان ابتدا نیز زائران لبنانی در اعزاز را ربودند.
سید حسن نصرالله گفت: سوریه پشتیبان و ستون مقاومت است و مقاومت نمی تواند دست بسته بایستد تا ستون و پشتیبانش را بشکنند. ما احمق و نادان نیستیم و نادان کسی است که به توطئه‌ای که به سوی وی می‌آید نظاره گر باشد و هیچگونه حرکتی انجام ندهد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: توطئه کنونی را با خون هزار شهید خنثی کردیم و ما نمی‌توانیم در موقعیت دیگری باشیم. هر کسی که می‌خواهد در حاشیه بایستد پس برود و در حاشیه قرار بگیرد. از سال 1982 برخی معتقد بودند که هیچ کس قادر به تغییر معادله در منطقه نیست اما ما توانستیم که معادله را تغییر دهیم و ما معتقدیم که در حال دفاع از لبنان و فلسطین و سوریه هستیم.
در صورت سرنگونی سوریه قدس فراموش می‌شود
دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: در صورتی که سوریه توسط آمریکا و گروه‌های تکفیری و عناصرشان در منطقه سرنگون شود مقاومت محاصره خواهد شد و اسرائیل وارد لبنان می‌شود تا شرط هایش را علیه آن اعمال کند و لبنان بار دیگر به دوران اسرائیل باز می‌گردد. در صورتی که سوریه سرنگون شود قدس فراموش می‌شود و ملت‌های منطقه به سوی دورانی سخت و تاریک و ناگواری خواهند رفت.

حزب الله نمی تواند در جبهه آمریکا و اسرائیل باشد

سید حسن نصرالله تأکید کرد: ما هم اکنون در جنگی که وجود دارد با دو گروه مواجه هستیم که اولی محور غربی و آمریکایی است که در میدان مبارزه به گروه‌های تکفیری که در حال نابودی گذشته، حال و آینده است دل بسته است اما در طرف دیگر دولتی قرار دارد که از مقاومت حمایت کرده و به مذاکره فرا می‌خواند. حزب الله نمی‌تواند در جبهه‌ آمریکا و اسرائیل و کسانی باشد که به نبش قبر و دریدن سینه‌ها می‌پردازند.
سید حسن نصرالله ادامه داد: این موضع باعث می‌شود تا در برابر حملات رسانه‌ای و سیاسی خطرناکی قرار بگیریم این موضوع حتی اگر در سوریه مداخله نمی‌کردیم آرام نمی‌گرفت.
وی گفت: هیچ کس نمی‌تواند به ما اتهام طایفه‌گری بزند. برخی سخنان که درباره خانواده شهدا زده می‌شود صحیح نیست. ما جوانانی نداریم که به زور به جبهه می روند. ما نیاز به این موضوع نداریم که جهاد اعلام کنیم این در حالی است که اگر دو کلمه حرف بزنیم خواهید دید که ده‌ها هزار نفر به این جبهه‌ها سرازیر خواهند شد.
دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: حزب الله در بوسنی و هرزگوین نیز در راستای دفاع از مسلمانان به جنگ پرداخت این در حالی است که آنجا شیعه‌ای وجود ندارد.
وی گفت: نامه‌هایی از پدران و مادرانی دارم که از من اذن می‌طلبند که تک فرزندشان را به این جبهه‌ها اعزام کنند.

پیروزی را بنا خواهیم کرد
سید حسن نصرالله اظهار داشت: ما در مقابل مرحله کاملا جدیدی قرار داریم که به خصوص طی هفته‌های گذشته آغاز شده است که نامش تقویت مقاومت و حمایت از پشتیبان آن و همچنین تقویت لبنان و پشتیبانی از آن است. من از کسی نمی‌خواهم که در میدان به ما کمک کند. ما اهل این نبرد بوده و پیروزی آن را بنا خواهیم کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد: با صبر و فداکاری، این مسیر را تکمیل خواهیم کرد و فداکاری‌ها را نیز ادامه می‌دهیم و همانطور که در اوائل جنگ تموز [جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی] به شما وعده پیروزی می دادم، امروز نیز بار دیگر به شما وعده پیروزی می‌دهم.

پربیننده ترین خبرها