تابعیت خانواده "بوعزیزی" عربستان لغو شد

تابعیت خانواده
دوشنبه 6 خرداد 1392 - 13:42

مقامات عربستان سعودي تابعيت خانواده "محمد الحريصي" را كه در اعتراض به توقیف كالايش در شهر رياض خودسوزي كرده بود، لغو كردند.

به گزارش روز دوشنبه پايگاه خبري شبكه العالم، مقامات عربستان سعودی چند بار در رياض ميوه و سبزيجاتي كه محمد الحوريسي مي فروخت توقیف كرده بودند اما وي دفعه آخر بعد از اينكه مسؤولان به او گفتند براي فروش محصولات مجوز نگرفته است، بنزين روي خود ريخت و خودسوزي كرد.

اين شهروند عربستاني بعد از بستري شدن به علت شدت سوختگي جان باخت.

مقامات سعودی به اتفاقي كه براي محمد الحريصي افتاد ، اکتفا نكرده و با لغو تابعيت عربستاني خانواده اش آنان را از خدمات بهداشتي، فرصت شغلي و آموزش محروم كردند.

خانواده اين شهروند سابق عربستانی در شهر جيزان زندگي مي كند.

ا"حمد الراشد" وكيل مدافع خانواده الحريصي گفت: اسناد رسمي و كارت هاي شناسايي این خانواده مصادره و به دادگاه اداري ارائه شد؛ اما دادگاه تاكنون نظر خود را درباره اين پرونده اعلام نكرده است.

منابع رسانه‌‌ای خودسوزی این شهروند را بسیار شبیه به اقدام "بوعزیزی" شهروند تونسی توصیف کردند که با خود سوزی، انقلاب مردم این کشور ضد رژیم استبدادی بن علی را شعله ور کرد.

مرگ این سبزی فروش فقیر با اعتراض و واکنش شدید فعالان عربستانی در شبکه‌های اینترنتی و اجتماعی همراه شده است، و این فعالان گسترش فقر در این کشور نفت خیز و ثروتمند را محکوم کردند.

پربیننده ترین خبرها