خشم اردنی ها از سفر شیمون پرز به امان + فیلم

دوشنبه 6 خرداد 1392 - 21:40

ده ها تن از مردم اردن با تحصن در مقابل مقر نخست وزیری این کشور، سفر "شیمون پرز" رئیس رژیم صهیونیستی به امان براش شرکت در اجلاس داووس را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، تحصن کنندگان با یادآوری اعتصاب غذای اسیران اردنی در زندان های رژیم صهیونیستی از سه هفته پیش تاکنون، سفر رئیس رژیم صهیونیستی به کشورشان را محکوم کردند و علیه او شعار دادند و با بیان این که اجلاس داووس، کنفرانسی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و فقیر کردن ملت هاست، برگزاری این اجلاس در اردن را توهینی به مردم اردن و تلاشی از سوی رژیم حاکم بر اردن برای عادی سازی روابط سیاسی و اقتصادی با رژیم جنایتکار صهیونیستی دانستند.

 

تحصن کنندگان همچنین خاطر نشان کردند که سفر پرز به اردن در حالی صورت می گیرد، که اردن در آستانه شصت و هفتین سالروز استقلال از استعمار انگلیس به سر می برد و این در حالی است که مردم اردن از دو سال پیش، مبارزه برای تحقق عدالت و عزت نفس را بر ضد نظام سیاسی حاکم و شرکت های بین المللی که ثروت های این کشور را چپاول کرده و اردنی ها را از عایدات ثروت ملی محروم کرده اند، آغاز کرده است، زیرا این شرکت ها مردم اردن را به مردمانی صرفا "مصرف کننده" تبدیل کرده اند.

 

در این میان خبرنگاران و فعالان رسانه مرکز رسانه ای کاخ کنفرانس ها در بحرین المیت، که برای پوشش خبری کنفرانس اقتصادی داووس به این کاخ آمده بودند، در پی ورود شماری از خبرنگاران اسرائیلی، کنفرانس را تحریم کرده و به مرکز رسانه ای بازگشتند.

 

شاهدان عینی از داخل کنفرانس خبر دادند که خبرنگاران اسرائیلی به همراه شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی وارد کنفرانس شدند و در اقدامی تحریک آمیز، به منظور تاکید بر هویت یهودیشان، کلاه یهودی به سر داشتند.

 

شاهدان تاکید کردند که خبرنگاران مرکز رسانه ای تا زمان خروج خبرنگاران اسرائیلی، به کاخ کنفرانس ها برنگشتند.

26

پربیننده ترین خبرها