سفر مک کین به سوریه و وابستگی شورشیان به آمریکا

سفر مک کین به سوریه و وابستگی شورشیان به آمریکا
سه شنبه 7 خرداد 1392 - 09:40

دفتر جان مك كين سناتور جمهوري خواه آمريكايي به شبكه تلويزيوني سي.ان.ان گفت: مك كين با رهبران شورشيان سوري در خاك سوريه ديدار كرده است. ديدار مك كين با شورشيان سوري در روز دوشنبه برگزار شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم شورشیان مسلح در سوریه که نام انقلابیون را بر خود گذاشته‌اند در حالی از مک‌کین استقبال کرده و از وی درخواست سلاح و موشک و بمب نموده‌اند که وی از حامیان درجه یک صهیونیست‌ها به شمار رفته و از طرفداران اشغال دایمی جولان توسط این رژیم است.
برايان راجرز مدير ارتباطات جان مك ‌كين اعلام كرد كه اين سناتور آمريكايي براي ساعاتي از مرز تركيه وارد خاك سوريه شده و با رئيس شورشيان اين كشور ديدار كرده است.
بنا بر اين گزارش، مك‌ كين با سرهنگ فراری «سلیم ادريس» رئيس شوراي عالي نظامي گروه موسوم به ارتش آزاد سوريه و ديگر سران شورشي معارض ديدار كرده است. مك ‌كين بالاترين مقام آمريكايي است كه تاكنون با شورشيان معارض سوري در خاك اين كشور ديدار داشته است.
مك كين در جهت حمايت هاي بيشتر آمريكا از تروريست‌هاي سوري فعاليت مي‌كند و از برجسته ‌ترين طرفداران اعطاي كمك بيشتر آمريكا به مخالفان مسلح سوري – که بیشتر آنها از اعضای القاعده هستند - در كنگره آمريكا و حاميان سرسخت اسرائيل به شمار مي‌رود.
سناتور مك كين دو روز پيش تهديد كرد كه در صورت شكست كنفرانس ژنو 2 ، آمريكا براي از بين بردن نيروي هوايي سوريه وارد عمل خواهد شد- مساله‌ای که به اعتقاد کارشناسان مسایل سیاسی و نظامی یک تهدید پوچ و توخالی است و آمریکایی‌ها حاضر نیستند ریسک چنین اقدامی را بخرند و خود را با پدافند قدرتمند سوریه که قرار است به زودی به سامانه اس 300 نیز مجهز شود، مواجه کنند.
مك كين همچنين از مذاكرات واشنگتن با شركاي منطقه‌اي خود درباره ايجاد منطقه پرواز ممنوع در سوريه خبر داد و افزود كه بشار اسد همچنان در راس قدرت در سوريه باقي خواهد ماند؛ مگر اينكه آمريكا تصميم قاطعي براي بركناري وي از قدرت اتخاذ كند.
اين سناتور آمريكايي گفت: دوسال قبل همه فكر مي‌كردند سقوط اسد خيلي زود صورت مي‌گيرد اما اينطور نبود – یک اشتباه محاسباتی که نه تنها آمریکا، بلکه ترکیه و برخی کشورهای عرب حامی تروریست‌های القاعده در سوریه را هم به راه بدون بازگشت موسوم به سوریه انداخته است.
حال باید دید که شورشیان سوریه که پیش از این از تسلیحات اسرائیلی برای از بین بردن زیر ساخت‌های کشورشان استفاده کرده و حتی برخی از افسران اسرائیلی آنها را آموزش داده‌اند، چگونه می‌خواهند بلندی‌های اشغالی جولان را آزاد کنند؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها