فرانسه و استفاده ابزاری از خبرنگاران در سوریه

فرانسه و استفاده ابزاری از خبرنگاران در سوریه
سه شنبه 7 خرداد 1392 - 15:04

دولت فرانسه در اقدامی غیر اخلاقی و بر خلاف موازین رسانه ای، خبرنگاران روزنامه لوموند را مامور کرد تا اسناد و مدارکی را علیه ارتش سوریه از این کشور به فرانسه منتقل کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک مسئول فرانسوی عالی رتبه بدون ذکر نام خود گفت: کارشناسان فرانسوی نمونه هائی از سلاح های شیمیائی را که خبرنگاران روزنامه لوموند از سوریه به فرانسه منتقل کردند ، بررسی خواهند کرد.
این مسئول فرانسوی بدون اشاره به زمان و مکان انتقال چنین نمونه هایی گفت: دولت فرانسه، همچون آمریکا و انگلیس نمونه هائی را که خود به دست آورده بود، بررسی کرد و به نشانه ها و نَه دلایلی دست یافت که این نشانه ها بیانگر استفاده از گازهای جنگی در سوریه است. 
وی در ادامه اشاره ای نکرد که این نشانه ها در کجا به دست آمده و اصولاً چه کسی علیه چه کسی از آن استفاده کرده است، اما افزود:  لوران  فابیوس وزیر خارجه فرانسه، جان کری وزیر خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در دیدار دوشنبه شب خود به بررسی مساله استفاده از سلاح های شیمیائی در سوریه پرداختند .

وی با بیان اینکه ما با روسیه درباره بحران سوریه اختلاف داریم ولی مساله استفاده از سلاح های شیمیائی "شاید" منجر به بروز تغییری در دیدگاه روسیه شود، افزود: اگر ما دلایل کافی برای اثبات استفاده از سلاح های شیمیائی در سوریه به دست بیاوریم ، با شرکای خود تصمیم لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

گفتنی است تاکنون همه اتهام های مطرح شده علیه ارتش سوریه در مورد استفاده از سلاح شیمیایی دروغ از آب درآمده و به نظر می رسد این بار نیز فرانسوی ها به کاهدان بزنند و آنچه به حساب خبرنگاران لوموند برای آنها آورده اند، همان گاز کلوری باشد که شورشیان علیه ارتش سوریه در منطقه خان العسل از آن استفاده کردند.

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها