روسیه: اروپا معاهده تجارت سلاح را نقض کرد

روسیه: اروپا معاهده تجارت سلاح را نقض کرد
سه شنبه 7 خرداد 1392 - 16:11

معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد؛ اتحادیه اروپا با لغو ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه، معاهده بین المللی تجارت سلاح را نقض کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "سرگئی ریابکوف" امروز (سه شنبه) از تصمیم اتحادیه اروپا برای لغو ممنوعیت ارسال سلاح به سوریه اظهار تأسف کرد.
ریابکوف گفت: این تصمیم اتحادیه اروپا به افق های کنفرانس بین المللی ژنو 2 که قرار است درباره سوریه برگزار شود، ضربه می زند.
وی ادامه داد: اتحادیه اروپا با این اقدام سیاستهای خود را نقض کرد. این تصمیم اتحادیه اروپا با وجود همه ادعاها برای رسیدن به راه حل بر اساس بیانیه ژنو، و توافق‌ها برای برگزاری کنفرانس بین المللی درباره سوریه؛ به تلاشها برای حل بحران سیاسی کمکی نمی کند.
ریابکوف با بیان اینکه اتحادیه اروپا با این تصمیم خود معاهده تجارت سلاح را کاملا نقض کرده، اظهار داشت: این تصمیم اتحادیه اروپا بیانگر معیارهایی دوگانه است و به افق های کنفرانس بین المللی ژنو 2 ضربه می زند.
ریابکوف با اشاره به اینکه نباید فرصتها را برای برگزاری کنفرانس ژنو 2 از بین برد، خاطرنشان کرد: روسیه و آمریکا هنوز نتوانسته اند نظرات خود را در خصوص کنفرانس ژنو 2 به یکدیگر نزدیک کنند.
معاون وزیر خارجه روسیه تأکید کرد: درحالی که برخی شرکت کنندگان احتمالی در کنفرانس ژنو 2 تلاش می کنند راهکارهای خارجی را بر ملت سوریه تحمیل کند، روسیه با برگزاری کنفرانس در چنین شرایطی موافق نیست.
وی با بیان اینکه نباید زمانی غیرواقعی برای این کنفرانس تعیین کرد، بر ضرورت دعوت جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در این کنفرانس تأکید کرد.
ریابکوف خاطرنشان کرد که نمی تواند تأکید کند توافقی در خصوص احتمال برگزاری کنفرانس ژنو 2 در ژوئیه آینده، حاصل شده است.

پربیننده ترین خبرها