موشک های ضد هوایی روسیه در راه سوریه

موشک های ضد هوایی روسیه در راه سوریه
شنبه 21 ارديبهشت 1392 - 09:56

العالم - وزير خارجه روسيه از نهایی شدن مراحل تحويل موشك هاي پدافند ضد هوايي ساخت این کشور به سوريه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سرگئي لاوروف روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی اش تاکید کرد که موشک های مذکور دفاعی است و به سوریه امکان دفاع در برابر حملات هوایی را می دهد.

اما از سوی دیگر، گيدو وستروله وزير خارجه آلمان در این کنفرانس مطبوعاتی خواستار خودداری روسیه از تحويل سلاح به سوريه شد و گفت همه باید تلاش های خود را به حل سیاسی بحران سوریه معطوف کنند.

 

اين اظهارات درحالي مطرح می شود که ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه درملاقات با ديويد كامرون نخست وزير انگليس، گزينه هاي ممكن براي حل و فصل بحران سوريه را مورد بررسي قرار دادند؛ پوتين در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با کامرون گفت: طرح های مثبتي براي تحول اوضاع وجود دارد و گام های عملی بحران سوریه را در دیدار با کامرون مورد بررسی قرار داده است.

پوتين افزود: ما منافع مشتركي داريم كه ايجاب مي كند سريعا به خشونت ها پایان دهیم و به یک روند مسالمت آميز برای محافظت از تمامیت ارضي سوريه برسيم.

 

كامرون نیز اعلام كرد كه با وجود اختلاف نظر بين روسيه و انگليس درباره حل و فصل بحران سوريه، دو كشور براي يك هدف که "متوقف كردن جنگ در این کشور" است تلاش مي كنند.

نخست وزیر انگلیس همچنين از پيشنهاد برگزاري كنفرانسي بين المللي براي ايجاد يك راهكار سياسي مطابق با توافق ژنو حمایت کرد. مسكو و واشنگتن روز سه شنبه درخصوص اين پيشنهاد به توافق رسیدند.

كامرون اشاره كرد كه روسيه، انگليس و آمريكا بايد در تشكيل دولتي انتقالي در سوريه كمك كنند.

پربیننده ترین خبرها