مدرک هزاران مهندس در عربستان تقلبی است

مدرک هزاران مهندس در عربستان تقلبی است
پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 - 19:12

مدرک هزاران نفر از مهندسانی که برای کار به کشور عربستان رفته اند تقلبی است.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، اتحادیه مهندسان عربستان با بررسی مدارک مهندسی اتباع خارجی مقیم این کشور و فعال در بخش خصوصی متوجه شد که که مدارک 15 هزار نفر از آنان تقلبی است .
روزنامه الاقتصادیه عربستان به نقل از "حمد الشقاوی" رئیس اتحادیه مهندسان این کشور نوشت : بیش از پانزده هزار تبعه خارجی که با عنوان شغلی مهندس در عربستان فعالیت می کنند،  شروع به تغییر حرفه خود کرده اند و می خواهند به عنوان کارگر عادی فعالیت کنند.  
مقابله وزارت کشور و وزارت کارعربستان با پدیده مدارک مهندسی تقلبی باعث شده پانزده هزار تبعه خارجیِ دارای مدرک تقلبی از اتحادیه مهندسان بخواهند که نام آنان را از لیست مهندسین حذف کند؛ تا بتوانند فقط به عنوان کارگر عادی در عربستان کار کنند .  
الشقاوی افزود : پانزده هزار مهندس خارجی فعال در عربستان داوطلبانه به اتحادیه مهندسان مراجعه کرده اند و خواستار حذف نام خود از لیست اعضای این اتحادیه شده اند .
الشقاوی خاطرنشان کرد: به اتحادیه مهندسان دستوری ابلاغ شده که اگر تقلبی بودن مدرک هر مهندسی محرز شود ، پرونده وی باید به پلیس ارجاع شود. تا اواخر آوریل امسال یک هزار و 50 مدرک تقلبی کشف شده است .
رئیس اتحادیه مهندسان عربستان اعلام کرد : هزار و 100 مدرک تقلبی نیز وجود دارد که دارندگان این مدارک مدعی اصلی بودن آن هستند و این افراد به نهادهای مربوطه احاله شدند و تعدادی بسیاری از آنها عربستان را ترک کردند .
الشقاوی اظهار داشت: اقامت مهندسانی که تقلبی بودن مدارک شان محرز شود ، تمدید نمی شود.
رئیس اتحادیه مهندسان عربستان خاطرنشان کرد: افرادی با مدارک تقلبی در بخش های خصوصی و دولتی فعالیت می کنند که به عنوان مثال یک تبعه سودانی بیش از 30 سال با مدرک تقلبی در ریاض فعالیت می کرد و برای آوردن مدرک اصلی خود به کشورش سودان سفر کرد ولی تاکنون به عربستان بازنگشته است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها