بمب رسوایی های اخلاقی در بنگاه خبر پراکنی انگلیس

بمب رسوایی های اخلاقی در بنگاه خبر پراکنی انگلیس
پنج‌شنبه 9 خرداد 1392 - 22:43

روزنامه دیلی تلگراف از تشکیل 150 پرونده آزار جنسی در شبکه بی. بی. سی پرده برداشت.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، پس از رسوایی اخلاقی و جنسی "جیمی ساول" خبرنگار معروف بنگاه خبر پراکنی انگلیس در سال گذشته،  پرونده های شکایت از پرسنل این شبکه به دلیل اذیت و آزار جنسی به شدت افزایش یافت.
گزارشها حاکی از آن است که نیمی از متهمان این پرونده ها یا اعضای کنونی بی. بی. سی هستند، یا در برنامه های این شبکه شرکت دارند. چهل پرونده از شکایت های صورت گرفته ضد پرسنل این شبکه همچنان در جریان هستند و پلیس یا خود شبکه بی. بی. سی در حال بررسی جزئیات این رسوایی های اخلاقی هستند.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، این آمار نشان می دهد که در پی رسیدگی به پرونده ساول، روند شکایت از پرسنل شبکه بی. بی. سی، فزونی یافته است. ساول، به تجاوزهای مختلف جنسی به ده ها دختر و چندین پسر در مدت پنج دهه متهم شده بود. اما با وجود این که آمار تجاوزهای این شخص به کودکان نابالغ و بالغ رقمی بی سابقه بود، وی به هیچ وجه برای ارتکاب این تجاوزها بازداشت نشد، به همین سبب ناگهان بی. بی. سی با موجی از واکنش های مردمی به منظور شکایت های مستند از رسوایی های اخلاقی پرسنل این شبکه مواجه شد.

"استوارت هال" مجری معروف انگلیسی، ماه گذشته، ساول را "وحشی فرصت طلب" توصیف کرد به ویژه به این سبب که ساول در اعترافی آشکارا گفته بود که به 13 دختر 9 ساله تجاوز کرده است. گزارش بی. بی. سی نیز حاکی از آن است که در مدت شش سال منتهی به نوامبر گذشته، 37 مورد شکایت رسمی در این خصوص وجود داشته است.
بنگاه خبر پراکنی انگلیس به منظور کاستن از ارزش شکایت های مردمی  ضد این شبکه، ادعا کرد که برخی از شکایت ها در خصوص مسائل بدنی بوده است، اما برخی دیگر غیربدنی هستند و اکثر شکایت ها مربوط به کسانی می شود که فوت کرده اند یا در خصوص کسانی هستند که سال های طولانی با بی. بی. سی همکاری نداشته اند. با این حال فقط 48 مورد از شکایت ها به ساول مربوط می شود، در این میان 30 مورد از شکایت ها مربوط به شکایت از آزار جنسی 23 تن از پرسنل بی. بی. سی است که در حال حاضر در بی. بی. سی مشغول به کار هستند.

روزنامه دیلی تلگراف همچنین از 39 پرونده به اتهام تبعیض جنسی و 22 پرونده به اتهام تبعیض نژادی و قومی ضد کارکنان بی. بی. سی خبر داده است.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها