شکست و رسوایی تنها نتیجه جنگ در افغانستان

شکست و رسوایی تنها نتیجه جنگ در افغانستان
يکشنبه 12 خرداد 1392 - 10:04

انگليس از زمان ورود به استان هلمند افغانستان در سال 2001 تلفات و خسارتهاي زيادي متحمل شده است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، نشريه انگلیسی "اينديپندنت آن ساندي" امروز (یکشنبه) در مطلبی نوشت: يكي از مسؤولان سابق دستگاه اطلاعاتي انگليس در افغانستان با اشاره به خسارتهاي سنگین انگليس در نتيجه مشاركت در جنگ افغانستان گفت، از سال 2001 ، چهارصد و چهل و چهار نفر از نظاميان انگليسي مستقر در افغانستان كشته شده اند. علاوه بر اين لندن براي حفظ حضور نظامي خود در استان هلمند افغانستان روزانه حدود 25 ميليون دلار مي پردازد، به این معنا كه انگليس تا سال 2020 حدود 60 ميليارد دلار پرداخت خواهد كرد.

نويسنده مي افزايد: دخالت آشكار در اين كشور به اسلام گرايان اجازه داده است ما را مهاجمان كافر توصيف كنند، و همچنين احساسات مذهبي و ملي عليه ما برانگيخته شود و اين در نهايت به افزايش خشونت در خيابان هاي انگليس منجر شده است كه آخرين آن «حادثه ووليچ» بود.

نويسنده مي گويد دولت توني بلر نخست وزير پيشين انگليس به جاي مبارزه با مواد مخدر، وارد جنگ در افغانستان شد و بعد از اين همه تلاش، افغانستان به منبع بيش از 85 درصد توليد جهاني ترياك تبديل شد.

بر اساس این گزارش، برخي از تحليلگران معتقدند علت واقعي ادامه اين دوره طولاني در افغانستان، اصلاح روابط ويژه با واشنگتن است كه به علت خروج سريع از بصره در جنوب عراق در سال 2009 آسيب ديده است.  

نويسنده این مطلب با اذعان به شکست اهداف جنگ در افغانستان و رسوایی اهداف اعلام شده از ورود به جنگ در این کشور، تأکید کرد بازگشت افغانستان به جنگ داخلي بعد از خروج نيروهاي خارجي به معناي شكست كامل همه تلاش هاي غربي است به همين علت آمريكا و انگليس در دو سال گذشته مذاكراتي را با طالبان آغاز كرده اند تا براي تقسيم قدرت به توافق برسند اما اين مذاكرات چند بار متوقف شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها