حمایت حزب تونسی از "مبارزه" مردم ترکیه

حمایت حزب تونسی از
دوشنبه 13 خرداد 1392 - 08:31

حزب کارگران تونس دولت اردوغان را هم پیمان رژیم صهیونیستی ضد ملتهای عربی توصیف کرد، و بر حمایت کامل خود از "مبارزه" مردم ترکیه ضد دولت "رجب طیب اردوغان" و "رژیم سرکوبگر" حاکم بر این کشور تأکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شکه العالم، حزب کارگران تونس در بیانیه ای اعلام کرد: "اعتراضهای گسترده و برخورد خشونت آمیز با این اعتراضها در شهرهای ترکیه طی روزهای اخیر، حجم خفقان اجتماعی و سیاسی در این کشور را نشان داد."
در بیانیه این حزب آمده است: "دولت اردوغان اعتراضهای مسالمت آمیز مردم برای بیان مطالبات مشروعشان را به صورت وحشیانه سرکوب می کند ، و این اعتراضها چهره سرکوبگر و وحشی دولت اردوغان را رسوا کرد .. دولتی که تلاش می کند به دروغ خود را الگوی موفق دموکراسی نشان دهد."
حزب کارگران تونس با اشاره به مجروح شدن شمار قابل توجهی از تظاهرکنندگان، خاطرنشان کرد: "دولت اردوغان ابزاری برای سرکوب و هم پیمان راهبردی رژیم صهیونیستی و دروازه ای برای توطئه ضد ملتهای عربی و نابود کردن مبارزات آزادی طلبانه این ملتها است".
این حزب تونسی از گروه های دموکراتیک و احزاب و سازمانها و گرو های صنفی در این کشور خواست از "مبارزه مشروع" ملت ترکیه ضد دولت اردوغان حمایت کنند "چرا که این دولت همواره تکیه گاهی برای دخالت قدرتهای استکباری در منطقه بوده است".
اعتراضهای مردم ترکیه در استانبول طی روزهای اخیر با حمله نیروهای امنیتی و پلیس به محل تحصن در میدان "تقسیم" به خشونت کشیده شد.
درگیری نیروهای امنیتی و پلیس با مردم استانبول همچنان ادامه دارد و اعتراضها به دیگر شهرهای ترکیه نیز کشیده شده است.
تجمع اعتراض آمیزی که در آغاز در اعتراض به تخریب یک پارک در استانبول برگزار شده بود، اکنون به تظاهرات گسترده ضد دولت اردوغان تبدیل شده است.
رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه مردم معترض را سارق توصیف کرده است.
دیدبان حقوق بشر در گزارشی از کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن بیش از هزار تن دیگر در این درگیری ها خبر داده است.

پربیننده ترین خبرها