"مفتی ناتو باید بازنشسته شود"

دوشنبه 13 خرداد 1392 - 18:52

اظهارات یوسف قرضاوی، مفتی مصری الاصل قطر بر ضد شیعیان، حزب الله و ایران، واكنشهاي گسترده اي در محافل رسانه اي و در شبكه هاي اجتماعي به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبكه خبري العالم، اظهارات "يوسف قرضاوي" که از هر مسلمان سني مذهب قادر به حمل سلاح دعوت كرده بود تا براي جنگ با شيعيان عازم سوريه شود، واكنش هاي مخالف بسیاری را برانگيخت.

در یکی از این واکنش ها، دكتر "مجيد علوي" وزير كار سابق بحرين تاكيد كرد كه قرضاوي پير و خرفت شده است و امير قطر بايد وي را بازنشسته كند.

از سوي ديگر "مني شاذلي" فعال رسانه اي مصري در برنامه "جمله مفيده" در شبكه "ام بي سي" نيز از قرضاوي خواست تا در ايده ها و افكار خود در خصوص سوريه بازنگري كند.

مخالفان همچنين در مقابل اظهارات قرضاوي درتويتر در صفحه اي تحت عنوان " قرضاوي نماينده من نيست" ، موضع وي درباره قتل شيعيان را مورد حمله قرار دادند. يكي از كاربران گفت كه ما بايد به عنوان يك مسلمان با دعوت به جنگ مذهبی كه آتش آن دامن همه ما اعم از سني و شيعه راخواهد گرفت، مخالفت كنيم. آيا واقعا خواهان چنين امري هستيد؟! پس بايد دعوت قرضاوي را محكوم كنيم.

اما یک شيخ سلفی به نام "احمد صويان" در استقبال از "اعتراف قرضاوی به اشتباهات گذشته"، در صفحه خود در تويتر تحت عنوان "قرضاوي به اشتباه خود پي برد"، نوشت: اقدام قرضاوي در بازگشت به حق اقدامي پسنديده است و بايد در اين خصوص مورد تقدير و ستايش قرار گيرد (!) اما سرزنش كردن وي به خاطر اقدامات گذشته به دور از جوانمردي است.

از سوي ديگر "جبهه خلق براي آزادي فلسطين - فرماندهي كل" قرضاوي را مورد حمله قرار داد و خواستار قصاص وي شد و در بيانيه اي كه در صفحه خود در شبكه اجتماعي فيس بوك منتشر كرده بود، قرضاوي را متهم كرد كه مردم را به ريختن خون مردم سوريه دعوت مي كند.

اين تشکل فلسطيني در بيانيه خود با تاكيد بر این كه دعوت قرضاوي با اهداف صهيونيسم همخواني دارد، اتخاذ موضع اسلامي و قانوني براي قصاص را خواستار قرضاوي شد و وي را "مفتي ناتو" توصيف كرد.

یادآور می شود، مفتی قطر که با آغاز جنگ در سوریه همسو با مواضع غرب و رژیم صهیونیستی فعالیتهای گسترده ای را در حمایت از گروه های مسلح و تروریستی در سوریه انجام داده، جمعه گذشته در آخرین موضع گیری خود تأکید کرد علمای وهابی سعودی که از قبل مواضعی ضد حزب الله لبنان و مقاومت داشته اند، با بصیرت تر و پخته تر از وی بودند.

"یوسف قرضاوی" عصر جمعه در همایشی در پایتخت قطر، با حمله دوباره به حزب الله، مقاومت لبنان و جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد: "افراد متعصب در ایران و افراطیون در پی خوردن اهل سنت هستند و زمانی که به فراخوان برای تقریب بین مذاهب می پرداختند در حقیقت به ریش من و امثال من می خندیدند."

قرضاوی که به دلیل داشتن مواضع افراطی همواره انتقاد بسیاری از مسلمانان را برانگیخته، خاطرنشان کرد: "چند سال قبل بارها در دفاع از حزب الله لبنان، در مقابل علمای عربستان، موضع گرفته و ایستادگی کردم. این در حالی است که امروزه دریافته ام که علمای عربستان از من پخته تر و با بصیرت تر بودند و به حقیقت ایرانی ها و حزب الله پی برده بودند."

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها